یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 03:34

کد خبر 542173

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 14:32:00


ایلام، مهیای یک حضور پرشور دیگر


ایرنا/ مردم استان ایلام همپا و همراه با سراسر کشور خود را برای انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مهیا می‌کنند تا حماسه‌ای تماشایی از یک حضور باشکوه را به نمایش بگذارند.

تنها یک قدم و یک روز دیگر به خط پایان ماراتن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مانده است، اما تب و تاب و هیجان ناشی از این کارزار سیاسی همچنان به قوت خود باقی است.
هواداران و مبلغان ۲ نامزد باقیمانده در صف رقابت انتخابات ریاست جمهوری تا آخرین لحظات قانونی تبلیغات در دور دوم سعی در جلب حداکثری آرای مردم به سود نامزد مد نظر خود داشتند و از هیچ کوششی دریغ نکردند.
این ایام مهمترین بحث محافل حقیقی و مجازی مسئله انتخابات است و هواداران و ستادهای تبلیغاتی نامزدها در تلاش بوده‌اند به بهترین شکل ممکن نامزد ریاست جمهوری مد نظر خود را به عامه مردم معرفی کنند.
مردم ایلام همانند دیگر نقاط کشور در پانزدهم تیرماه با حضور در شعب اخذ رأی سرنوشت چهار ساله کشور را به دست مسعود پزشکیان یا سعید جلیلی می‌سپارند و تکلیف دولت زودهنگام چهاردهم را مشخص خواهند کرد.
استان ایلام که در هشتم تیرماه و مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم خوش درخشید اکنون برای خلق حماسه‌ای دیگر در روز جمعه ۱۵ تیرماه خود را آماده کرده است.
نظرسنجی‌های میدانی حکایت از افزایش مشارکت مردم در مرحله دوم نسبت به مرحله دوم دارد چرا که قاطبه مردم استان به اهمیت انتخابات و حضور در این همه‌پرسی مهم واقف هستند.
حضور و مشارکت گسترده در انتخابات بیانگر وحدت، انسجام و همدلی مردم ایران است که خود سرنوشت چهار ساله کشور عزیز ایران را تعیین می‌کنند.
در استان ایلام همانند مرحله قبل شرایط برای حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی فراهم شده تا واجدان رأی با سهولت و آسودگی در دسترسی به شعب، رأی نامزد مورد نظرشان را به صندوق‌ها بیندازند.

تدارک ۶۳۳ شعبه اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در ایلام
۶۳۳ شعبه ثابت و سیار اخذ رأی در سطح شهرها و بخش‌های مختلف این استان برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در این استان در نظر گرفته شده که ۱۸۷ شعبه آن سیار و ۴۴۶ شعبه هم ثابت است.
از این تعداد ۳۴۴ شعبه در مناطق شهری و ۲۸۹ شعبه در مناطق روستایی بوده و در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیئت اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شده است.
در استان ایلام ۳۰ هیئت اجرایی در ۳۰ حوزه انتخابیه وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در سطح شهرها و بخش‌های مستقل استان شامل (۱۲ شهرستان و ۱۸ بخش) بر عهده دارند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط