یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 02:46

کد خبر 542181

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 11:49:00


توقیف ۵ فروند شناور متخلف صید ترال در سواحل بوشهر


تسنیم/ فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از شناسایی و توقیف ۵ فروند شناور صیادی به سبب صید ممنوعه ترال در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: از این شناورها ۲۷۰ کیلوگرم صید آبزیان غیرمجاز کشف شد.

سرهنگ عبدالکریم غلامی، فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه صید ترال سبب خسارت به زیستگاه آبزیان در خلیج فارس شده است، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم کاهش ذخایر در زیستگاه‌های آبزیان خلیج فارس صید غیرمجاز به روش ترال است.
وی صید آبزیان در خلیج‌فارس به روش ترال ممنوع اعلام و بیان کرد: صید آبزیان در خلیج‌فارس به روش ترال تنها در زمان آزادسازی صید میگو با صدور مجوز از سوی شیلات استان بوشهر امکان‌پذیر است و شناورها که اقدام به صید ترال به‌صورت غیرمجاز می‌کنند، تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان استان بوشهر با بیان اینکه زمان آزادسازی صید میگو در خلیج فارس در کمیته تخصصی مدیریت صید شیلات استان بوشهر تعیین و اعلام می‌شود گفت: قبل از اعلام زمان صید میگو از سوی کمیته تخصصی یاد شده، صید ترال ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع می‌شود.
غلامی با بیان اینکه میگو در عمق پایین خلیج‌فارس زیست می‌کند، خاطرنشان کرد: صید ترال یا کف روب تنها روش صید میگو محسوب می‌شود و این روش به زیستگاه همه آبزیان صدمه و خسارت وارد می‌کند و تنها در مدت زمان آزادی صید میگو با مجوز شیلات امکان صید میگو در مدت محدود امکان‌پذیر می‌شود.
وی از طرح تشدید مبارزه با صید غیرمجاز در خلیج فارس خبر داد و گفت: برای کنترل صید غیرقانونی در خلیج فارس و برخورد با متخلفان گشت‌های دریایی فعالیت تمام شناورهای صیادی در خلیج‌فارس را رصد و پایش می‌کنند.
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از توقیف لنج و قایق صیادی متخلف در حین ترال در سواحل استان خبر داد و بیان کرد: در این راستا با تلاش شبانه‌روزی عوامل این یگان 4 فروند قایق بدون مجوز و یک فروند موتور لنج صیادی به‌دلیل انجام صید به روش ممنوعه ترال توقیف شدند.
غلامی از کشف 270 کیلوگرم صید آبزیان غیرمجاز در سواحل استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توقیف 5 فروند شناور متخلف صید ترال  7 رشته تور و 5 جفت تخته صید ترال، 10 حلقه طناب و دیگر ادوات و تجهیزات صید ترال  و 270 کیلوگرم ماهی و میگو کشف شد.
وی ارزش آبزیان صید شده را 200 میلیون ریال دانست و بیان کرد: پرونده تخلفات برای این 5 شناور متخلف تشکیل و برای سیر سایر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر حفاظت از منابع آبزی خلیج‌فارس را امری بسیار مهم و حیاتی و میراث آیندگان دانست و تأکید کرد: این یگان با همت و تلاش و جدیت طرح تشدید مبارزه با صید غیرمجاز را با انجام گشت‌های دریایی در نوار ساحلی استان ادامه می‌دهد و با متخلفین به جد برخورد می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط