یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 03:16

کد خبر 542191

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 12:00:25


صنعتگر سوزن‌دوز به عنوان بانوی تاثیرگذار سیستان و بلوچستان انتخاب شد


ایرنا/ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر از انتخاب یکی از بانوان صنعتگر سوزن‌دوز این شهرستان به عنوان بانوی تاثیرگذار سیستان و بلوچستان خبر داد.

رحمان ریگی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و ۵۲ نفر از بانوان اقدام به ثبت نام در سامانه کنگره ملی بانوان تاثیرگذار کردند که طبق داوری انجام شده هشت نفر برگزیده و تجلیل شدند.
وی افزود: در این میان نازبانو کلمکی از بانوان صنعتگر سوزن‌دوز ایرانشهر نیز که سابقه بیش از ۴۰ سال حضور در عرصه های مختلف صنایع‌دستی را داشته و موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت تولید و کارآفرین نمونه ملی شده، جزو تجلیل شده ها بود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایرانشهر ادامه داد: مدیریت کارگاه تولیدی محصولات صنایع‌دستی و کارآفرینی برای تعداد ۲۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از جمله خدماتی به شمار می رود که این بانوی ایرانشهری ارائه کرده و در انتخاب او به عنوان بانوی تاثیرگذار استان نقش داشته است.
زن؛ عنصر اصلی رشدآفرینی در خانواده و جامعه
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز زن را عنصر اصلی رشدآفرینی در خانواده و جامعه دانست و بر نقش زنان در اعتلای جامعه توحیدی و رسیدن به پیشرفت اسلامی، ایرانی تاکید کرد.
زهرا ابراهیمی با اشاره به نقش بانوان در انتخابات گفت: بانوان با القای افکار و اندیشه‌های صحیح خود می‌توانند منشاء تحول باشند و نقش آنها در شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری و نیز در تحولات کشور بسیار مهم و پررنگ است.
وی داشتن جامعه سالم را در گرو داشتن خانواده‌های سالم دانست و اظهار کرد: خانواده به عنوان پایه ای ترین نهاد اجتماعی نقش مهمی در تعیین خط مشی زندگی آحاد جامعه داشته و سلامت آن پیش نیاز جامعه سالم محسوب می شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دومین جشنواره زنان تاثیرگذار استان بیش از یک‌هزار و ۵۲ نفر از بانوان اقدام به ثبت نام در سامانه کنگره ملی بانوان تاثیرگذار کردند که حسب داوری های انجام شده هشت نفر برگزیده و تجلیل شدند همچنین از هفت فعال در حوزه تحکیم خانواده نیز توامان تجلیل شد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط