یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 02:32

کد خبر 542213

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 12:15:28


پدر معنوی پرتغال؛ مردی که به 6 زبان حرف می‌زند!


ورزش 3/پرتغال در ترکیب خود ستاره ای 33 ساله دارد که به 6 زبان مسلط است و او را پدر معنوی بازیکنان جوان سلسائو می دانند.
دانیلو پریرا یکی از چهار بازمانده پرتغال در یورو 2016 باشکوه در فرانسه است. او به شش زبان صحبت می کند و الگویی برای جوانان است. دانیلو اعتراف می کند که بازی در مرکز دفاع را دوست ندارد، اما تیم را بالاتر از هر چیز دیگری قرار می دهد
در گروه 26 بازیکنی که روبرتو مارتینز به یورو 2024 برده، دانیلو پریرا یکی از چهار بازیکنی است که در یورو 2016 حضور داشت و جام را بالای سر برد. 
دانیلو پریرا در 9 سپتامبر 1991 در گینه بیسائو به دنیا آمد و در سن 6 سالگی به پرتغال آمد. کارنامه دوران فوتبال او خودش گویای همه چیز است. 
او به عنوان یک هافبک دفاعی توجه ها را به خود جلب کرد و خیلی زود با هافبک اسطوره ای فرانسه، پاتریک ویرا، به دلیل شباهت های فیزیکی اش، مقایسه شد اما همچنین کیفیتی که در بازی با توپ داشت. او یکی از چهره های بزرگ تاریخ اخیر پورتو بود و تا 2021 برای این باشگاه به مدت 5 سال و نیم بازی کرد. با این حال او در ابتدا دوست داشت برای بنفیکا بازی کند.
دانیلو در یکی از مصاحبه هایش گفته بود: «من دوست دارم برای بنفیکا بازی کنم، اما این موضوع پیچیده است. بنفیکا اهداف دیگری دارد، آنها باید قهرمان  شوند تا هواداران خود را راضی نگه دارند و به همین دلیل از حساب کردن روی جوانان می ترسند.»
پس از بازی در پارما، آریس، رودا و ماریتیمو، او در فصل 2015/16، به پورتو رسید و در پایان آن فصل به تیم ملی دعوت شد تا در یورو 2016 شرکت کند. 
دانیلو این ماجراجویی شاد را به عنوان شروع کننده در ترکیب سلسائو آغاز کرد، اما سپس جایگاه خود را به ویلیام کاروالیو داد. با این حال، او در تمام بازی های مرحله حذفی به جز فینال مقابل فرانسه (1-0، در وقت اضافه) به میدان رفت. سه سال بعد، او اولین دوره لیگ ملت ها را با پرتغال برد و در فینال (1-0) مقابل هلند فیکس بود.
او در اف سی پورتو دو قهرمانی لیگ و یک جام حذفی پرتغال را در پنج فصل و نیم به دست آورد. در سال 2020، پاری سن ژرمن ابتدا به صورت قرضی، دانیلو پریرا را به خدمت گرفت، البته با گزینه خرید اجباری به ارزش 20 میلیون یورو.
او در حال حاضر یکی از کاپیتان های تیم فرانسوی و یک بازیکن بسیار مهم برای آنهاست. وقتی او بازی نمی کند، با تعهد و حرفه ای گری مثال زدنی اش هیچ مشکلی برای تیم به وجود نمی آورد. دانیلو همیشه در بهترین فرم است و می توان روی او در هر شرایطی حساب کرد.
در یورو 2024، دانیلو پریرا یک بازیکن ثابت برای پرتغال نیست، اما حضورش در رختکن، برای جوانان زیادی در اولین دوره قهرمانی اروپای خود شرکت می کنند، اهمیت زیادی دارد. او را پدر معنوی بازیکنان جوان پرتغال می دانند.
با گذشت سالها، او از هافبک به دفاع میانی رفته است. ارتباط برقرار کردن در دفاع مهم است و دانیلو پریرا این واقعیت را به نفع خود دارد چون به شش زبان پرتغالی، انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، کریول و اسپانیایی صحبت میکند. یک چند زبانه واقعی در تیم.
اگرچه او واقعاً دوست ندارد به عنوان یک مدافع میانی بازی کند، اما تطبیق پذیری و تجربه او می تواند در بازی روز جمعه مقابل فرانسه حیاتی باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط