یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 04:20

کد خبر 542240

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 12:32:04


استاندار کرمانشاه: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات گندمکاران تامین شد


ایرنا/ استاندار کرمانشاه از تامین ۱۵ هزار میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات گندمکاران استان خبر داد و گفت: امروز پنجشنبه بخشی از مطالبات هر کشاورز به حساب او واریز می‌شود.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه اظهار کرد: این میزان از مطالبات با پیگیری های مستمر و شبانه روزی استان و همراهی سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شده است.
بنابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود امسال ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و ۸۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شود.
با خدمات دولت شهید رئیسی از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲، پرداخت مطالبات گندمکاران کرمانشاهی رشد ۵۴۷ درصدی و خرید تضمینی گندم از کشاورزان رشد ۲۱۷ درصدی داشته است.
قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال جاری با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به پارسال، ۱۷۵ هزار ریال است، این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محاسبه می شود.
«علی چاله‌چاله» رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برداشت گندم در استان با توجه به شرایط مزارع و نوع ارقام کشت شده از اواسط اردیبهشت ماه از مناطق گرمسیر استان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال تولید گندم در استان به بیش از یک میلیون تن برسد و ۸۰۰ هزار تن هم خرید گندم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده است، افزود: ۳۰۰ هزار هکتار از این میزان به کشت گندم دیم و مابقی به گندم آبی اختصاص دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته تقریبا به اندازه امسال کشت گندم در استان داشتیم، گفت: سال زراعی گذشته در مجموع یک میلیون و ۶۰ هزار تن گندم در استان تولید شد که ۸۰۶ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شد.
چاله‌چاله افزود: استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته رتبه چهارم را از حیث خرید تضمینی گندم در کشور کسب کرد.
در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.
استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط