یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 03:48

کد خبر 542258

پنج‌شنبه 14 تیر 1403 - 12:42:41


توزیع ۳۲۰۰ کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌های بروجرد


ایرنا/ رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: سه هزار و ۲۰۰ کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌های شهرستان در راستای اجرای طرح جایگزینی کیسه های پارچه‌ای با پلاستیکی در سه ماهه ابتدایی سال جاری توزیع شد.

اصغر بلکی‌وند، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: در تقویم جهانی سوم جولای به عنوان روز جهانی بدون پلاستیک نام گذاری شده و در همین راستا اقداماتی به منظور کاهش مصرف پلاستیک انجام می شود که به مناسبت این روز تعداد ۸۰۰ کیسه پارچه ای بین نانوایی های شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: پیش بینی شده که در راستای اجرای طرح جایگزینی کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی تا پایان سال تعداد ۱۰ هزار کیسه پارچه ای بین نانوایی های شهرستان توزیع شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بیان کرد: در مرحله بعدی توزیع کیسه های پارچه ای در بین سوپرمارکت ها و فروشگاه‌ها ‌پیش‌بینی شده ولی با توجه به ارتباط سلامت و مسئله بهداشت که مجاورت نان داغ با پلاستیک مشکلاتی برای سلامتی انسان در پی دارد در گام نخست توزیع کیسه های پارچه ای در نانوایی ها آغاز شده است.

بلکی وند اضافه کرد: در این طرح با تمهیدات پیش‌بینی شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته و به تدریج پلاستیک حذف خواهد شد.

سوم جولای به عنوان روز جهانی بدون پلاستیک نام گذاری شده و بر این روز فرصتی برای ترویج سبک زندگی پایدار و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی است. این مناسبت به افزایش آگاهی مردم در سراسر جهان درباره مشکلات زیست‌محیطی ناشی از استفاده بیش از حد کیسه‌های پلاستیکی می‌پردازد و مردم را به کاهش مصرف آن‌ها تشویق می‌کند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط