یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 01:59

کد خبر 545866

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 12:23:18


بارش آتش بر تَن‌پوش سبز مازندران


ایرنا/ هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه پایداری جوی، پیش‌بینی کرد که میانگین دمای هوای مازندران در چند روز آینده به ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شهروندان مازندرانی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای تداوم هوای گرم و شرجی را دوباره تجربه خواهند کرد و شرایط جوی استان در طی این مدت در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات نیمه غربی نیز با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.
هواشناسی با اشاره به کاهش خفیف دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، پیش‌بینی کرد که در روز چهارشنبه هفته جاری با تقویت جریانات گرم جنوبی دوباره شاهد گرم‌تر شدن هوا خواهیم بود
جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از امروز تا روز سه‌شنبه هفته جاری بین ۳۳ تا ۳۵، مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۱ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۲۴ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران از امروز یکشنبه تا روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد و در روز چهارشنبه نیز صاف تا قسمتی ابری و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.
شرایط جوی مازندران طی روزهای پنجشنبه و جمعه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.
داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می دهد که ساری مرکز مازندران با ثبت دمای ۳۵.۶ و آلاشت با ۲۵.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه کاهش نشان می دهد.
وضعیت امروز دریای خزر نیز همراه با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط