شنبه 14 مهر 1403 - 22:35

کد خبر 546056

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 14:09:29


ضعف بزرگ استقلال همچنان پابرجاست!


ورزش 3/استقلالی‌ها هنوز نقاط ضعف خود در فصل گذشته را تقویت نکرده اند.
استقلال تهران در نقل و انتقالات میلاد زکی‌پور و محمدحسین اسلامی را جذب کرده است و با مهدی تیکدری مذاکرات مثبتی داشته است و تا اینجای کار مهره‌های جانشین بازیکنان جدا شده از این تیم را جذب کرده است و تقویت چندانی صورت نگرفته است.
با نگاه خوشبینانه حضور سیلوا، چشمی،محمدی و بلانکو می‌توان سیستمی برپایه 1-3-2-4 در نظر گرفت که در این سیستم هم ضعف اصلی استقلال یعنی نبود یک بازیساز تمام عیار بازهم دیده می‌شود و روال هرفصل استقلال در آستانه تکرار شدن است!
در این سیستم پایه سیلوا و سهرابیان در پست مدافع وسط، زکی‌پور و حردانی 2 بازیکن کناری، چشمی و یکی از 3 هافبک استقلال (رضاوند-نیک‌نفس-حامدی‌فر) در میانه میدان و 3 بازیکن هجومی پشت سر مهاجم اصلی این تیم محمدی، اسلامی، ماشاریپوف خواهند بود و در نوک پیکان خط حمله هم بلانکو را می‌توان در نظر گرفت.

با در نظر گرفتن این سیستم با اضافه شدن اسلامی بار هجومی استقلال افزایش پیدا کرده است اما این بازیکن بیشتر پا به توپ و متخصص در حرکات انفجاری و تکنیکی است و یک بازیساز با توانایی در اختیار گرفتن ریتم بازی نیست.

استقلالی‌ها در ابتدای نقل و انتقالات قراردارند و احتمال جذب بازیکنان مختلفی در پست‌های هافبک و خط حمله وجود دارد اما اگر آنها در این 2 پست مهره‌های متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته نداشته باشند در یک لوپ تکراری قرار خواهند گرفت و مشکل هرساله خود را تکرار خواهند کرد.
در اسامی که نزدیک به باشگاه استقلال قرار دارند خبری از بازیکنی که این مشکل بزرگ آبی‌ها را حل کند وجود ندارد و این مسئله نگرانی را برای هواداران این تیم ایجاد کرده است، باید دید استقلالی‌ها در این پست با جذب بازیکنان خارجی برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند یا خرید بزرگی از لیگ برتر خواهند داشت.
دو سهمیه خارجی استقلال برای حضور بازیکنان اهل بوسنی استفاده شده است که آنها در هر 2 پست بازیکنان شایسته‌ای چون سیدحسین حسینی و جلال‌الدین ماشاریپوف را در اختیار دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط