شنبه 14 مهر 1403 - 22:36

کد خبر 546057

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 14:11:11


تئاتر شهر قزوین میزبان آیین تعزیه‌خوانی است


باشگاه خبرنگاران/ رئیس انجمن تعزیه‌خوانی قزوین گفت: مجموعه تئاتر شهر قزوین میزبان آیین تعزیه‌خوانی با حضور ۱۵ تعزیه‌خوان در دهه نخست محرم است.

حشمت‌الله اسلامی، رئیس انجمن تعزیه‌خوانی قزوین اظهار کرد: امسال با آغاز ماه محرم تعزیه‌خوانیان در سطح استان با بیش از ۲۰۰ گروه به عزاداری برای خون پاک سیدالشهدا در کل استان قزوین و شهرستان‌ها اقدام خواهند کرد.
وی با بیان اینکه یکی از آیین‌های مربوط به عزاداری ماه محرم در قزوین که در ماه صفر نیز اجرا می‌شود، تعزیه‌خوانی است، گفت: تعزیه‌خوانی از آیین‌های ویژه عزاداری عاشورایی در قزوین محسوب می‌شود که ریشه آن به دوران صفویه بازمی‌گردد که هنوز در ایام محرم و صفر در بعضی مناطق قزوین و روستا‌های اطراف برگزار می‌شود.
به گفته این مسئول، تعزیه نوعی نمایش مذهبی به شمار می‌رود که شخصیت‌های آن واقعه کربلا را روایت کرده و به ایفای نقش‌های آن پردازند.
وی افزود: آیین تعزیه‌خوانی علاوه بر شهر‌های قزوین در روستا‌های اطراف نیز برگزار می‌شود و مردم با شوق و علاقه قلبی خود در این مراسم شرکت می‌کنند.
رئیس انجمن تعزیه‌خوانی قزوین عنوان کرد: 5 هزار و ۲۰۰ متر زمین به انجمن تعزیه تحویل داده شده تا تعزیه سرای اباعبدالله الحسین به نام علمدار کربلا در پارک فدک قزوین احداث شود که از مسئولان و مردم استان خواهشمندیم تا کمک کنند تا هنر آیین مذهبی از نظر بودجه تأمین شود و ظرف مدت سه سال به بهره‌برداری برسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط