یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 01:57

کد خبر 546142

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 15:02:24


جزئیات توزیع و قیمت کالاهای اساسی در چهارمحال و بختیاری طی سال‌جاری


ایسنا/ سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، آرد، گوشت و مرغ در انبارهای استان به میزان مطلوب موجود است.

بهروز میرزایی، سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سه ماه نخست سال‌جاری ۳۳۰ تن انواع برنج هندی، پاکستانی، تایلندی در استان توزیع شده است، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج هندی ۳۳ هزار تومان درب انبار غله و برای مصرف کننده ۳۵ هزار تومان، برنج پاکستانی ۳۵ هزار تومان درب انبار و قیمت مصرف کننده ۳۸ هزار تومان است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۳۵۰ تن شکر در انبارهای استان موجود است، گفت: ۳۴۷۰ تن شکر در استان توزیع شده است و هم اکنون موجودی برنج انبارهای استان ۱۱۸۴ تن است.

 وی ادامه داد: قیمت شکر فله‌ای درب کارخانه ۳۸ هزار ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۲ هزار و ۵۰۰ و قیمت شکر بسته‌بندی نیز درب کارخانه هربسته یک کیلویی ۴۴ هزار و ۵۰۰ و مصرف کننده ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

میرزایی در ادامه با بیان اینکه سالانه ۴۲ هزار تن گوشت مرغ گرم در استان توزیع می‌شود، افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۱۴۸ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است و مقدار ۱۷۱ تن مرغ منجمد در انبارهای استان موجود است‌.

۳۵ هزار تن گوشت قرمز منجمد در انبارهای استان موجود است‌

 وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال گوشت قرمز منجمد گوساله به میزان ۱۲۶ تن در استان توزیع شده است، افزود: ۱۰ تن گوشت قرمز گرم نیز طی سه‌ماه نخست در استان توزیع شده است ۳۵ هزار تن گوشت قرمز نیز منجمد در انبارهای استان موجود است‌.

 سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: انواع آرد شامل روستایی، عشایری و شهری نیز به میزان ۶۲۰ هزار و ۶۴۸ تن در سه ماه نخست سال در استان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۷۵ هزار و ۹۳۱ تن نهاده دامی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد، گفت: موجودی ذرت در انبارهای استان ۳۰ هزار و ۲۰۰ تن، جو ۴۶ تن، سویا ۲هزار ۵۶۶ تن، گندم ۱۲ هزار تن ذرت، سویا، جو ۱۷۰۰ تن نهاده دامی در سه ماه نخست سال در استان توزیع شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط