یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 02:11

کد خبر 546204

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 16:01:06


Valve در آینده نزدیک شبیه‌ساز اندروید را به استیم اضافه کند


گیم فا/ گزارشی حاکی از آن است که احتمالا Valve، به صورت مخفیانه روی شبیه‌ساز اندروید کار می‌کند. برد لیچ (Brad Lynch) و تیمش، از دیتاماینرهای معروف SteamVR، اشتباهاً به نام شبیه‌ساز Waydroid اندروید که در فایل‌ها کشف کرده بودند، اشاره داشتند.
 
لیچ این نتیجه رسید که استیم، در نهایت Waydroid را به استیم اضافه خواهد کرد. این برنامه می‌تواند برنامه‌های اندروید را در یک سیستم مبتنی بر لینوکس اجرا کند. طی آخرین به‌روزرسانی پایگاه داده استیم، دو طرح مفهومی نیز اضافه شده‌اند که یکی از آن‌ها مربوط به Waydroid است. علاوه بر این، ممکن است شاهد تغییر نام این شبیه‌ساز باشیم. با این حال، هنوز مشخص نیست که چرا Valve، به صورت مخفیانه و بدون اعلام عمومی، روی این شبیه‌ساز کار می‌کند.

ممکن است در آینده نزدیک، شاهد اجرای بازی‌های اندروید روی Steam Deck باشیم
از آن‌جایی که سیستم عامل Steam Deck مبتنی بر لینوکس است، احتمالا شبیه‌ساز اندرویدی استیم، به صورت ویژه برای آن توسعه داده شود. همچنین، در این کنسول دستی به جای Nvidia از پردازنده‌‎های AMD و Intel استفاده شده است. سازگاری ویندوز ۱۱ و اندروید در سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و به همین دلیل، احتمالا استیم به دنبال راهی برای دور زدن این مشکل است تا بازی‌های اندروید را با این کنسول سازگار کند.

با این حال، شرکت Valve به صورت رسمی در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است و باید برای اطلاعات رسمی صبر کنیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط