یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 02:44

کد خبر 546355

یک‌شنبه 17 تیر 1403 - 18:10:26


بیش از ۶ هزار خانوار کردستانی از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند


ایرنا/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و درآمدپایدار، سال گذشته ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار زیر پوشش این نهاد در مناطق مختلف استان به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج شدند.

رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار کرد: این نهاد از راه پرداخت هزینه‌های درمان تا سلامت کامل مددجو، پرداخت کمک خرید مسکن و تعمیرات مسکن و پرداخت وام اشتغال و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، خانواده‌ها را توانمند می‌کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ هزار خانوار کردستانی در قالب ۱۵۰ هزار نفر، تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره)هستند، گفت: مشکلات اقتصادی و فرهنگی این خانواده‌ها زیاد و منابع امداد کم است و در این راستا نیازمند کمک و همراهی خیرین و افراد نیکوکار هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان مشارکت در طرح قرض ماندگار کمیته امداد را یکی از راه های کمک به رفع مشکلات نیازمندان اعلام کرد و افزود: افرادی که مایل باشند می توانند با پرداخت ماهیانه ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار ریال برای کمک به قرض ماندگار در صندوق امداد ولایت سرمایه گذاری کنند.
وی اضافه کرد: پس از سرمایه‌گذاری نیکوکاران در طرح قرض ماندگار، کمیته امداد از آن برای پرداخت تسهیلات به نیازمندان برای رفع مشکلات آنان از جمله از جمله هزینه‌های ضروری زندگی و ایجاد اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار استفاده می کند.
طوسی با بیان اینکه تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت صد در صد قرض‌الحسنه است، گفت: سال گذشته برای ۵۰۰ نفر از زنان بی سرپرست زیر ۵۰ سال غیرمددجو تسهیلات بلاعوض پرداخت شد و همچنین برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط