یک‌شنبه 15 مهر 1403 - 11:52

کد خبر 547025

دوشنبه 18 تیر 1403 - 10:25:45


گوشت قرمز، شکر و مرغ منجمد برای هیات‌های مذهبی مازندران تامین شد


ایرنا/ معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تامین گوشت قرمز، شکر و مرغ منجمد برای هیات‌های مذهبی استان برای اطعام دهی ماه محرم خبر داد.

سید محمد جعفری، معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد:‌ تا کنون ۱۹۰ تن گوشت قرمز گرم، ۲۸۰ تن شکر برای توزیع بین هیات‌های مذهبی پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد:‌با پیگیری های سازمان جهاد کشاورزی و تایید کارگروه اقدام مشترک ذیل ستاد تنظیم بازار استان این کالاهای اساسی و با مسوولیت سازمان تبلیغات اسلامی مازندران بین هیات های مذهبی توزیع می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از هیات ها و تکایا نیاز به مرغ منجمد اعلام کردند، سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیگیری های خود را انجام داده و مجوز تخصیص میزان ۲۰۰ تن مرغ منجمد را از کارگروه اقدام مشترک دریافت کرد.
جعفری گفت:‌هیچگونه محدودیتی در تامین و توزیع کالا اساسی مورد نیاز مساجد و تکایا و هیات های مذهبی در استان مازندران وجود ندارد.
ماه محرم که آغاز می‌شود مردم هر منطقه در مازندران به فراخور داشته‌ها و توانایی‌های مادی خود میزبان عزاداران حسینی می‌شوند، حال این داشته‌ها برای میزبانی به اندازه کاسه‌ای برنج باشد و یا خرواری برداشت شده از شالیزارهایشان، اصل این است که مردم این دیار هر آنچه ارادت به این امام دارند در میزبانی شایسته از عزادارانش به نمایش می‌گذارند.
عشق و ارادت مردم مازندران به امام حسین (ع) در تلاش برای پذیرایی از مهمانانش که در عزاداری ها شرکت می کنند تنها به چند روزه ابتدای ماه محرم خلاصه نمی شود و پیشتر و ماهها قبل از این ایام، برنامه‌ریزی ها و تلاش ها برای مهیا کردن وسایل بجای آوردن رسم اطعام دهی در این ایام انجام می شود.
اطعام‌دهی، رسم و سنت خاص و ویژه ماه محرم در مازندران بویژه روستاهای این استان است که بنا به وسع مالی و اقتصادی افراد در مرحله بجا آوردنش، شکل و شمایل خاص خود را از مجمعه گذاری و پخت غذا با اندک داشته فرد در منزل گرفته تا تامین غذای شب محرم برای عزاداران یک مسجد و باز گذاشتن درب منزل و پذیرایی پرشمار عزاداران در روز تاسوعا و عاشورا را شامل می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط