سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 05:53

کد خبر 588915

یک‌شنبه 21 مرداد 1403 - 12:45:09


تقریباً تمام توسعه‌دهندگان لانچر اندرویدی نوا اخراج شدند


دیجیاتو/ ظاهراً به‌روزرسانی‌های این لانچر ادامه خواهد داشت.

تقریباً تمام تیمی که روی لانچر نوا (Nova Launcher)، یکی از بزرگ‌ترین لانچرهای اندرویدی، فعالیت می‌کردند، اخراج شدند. این تیم اکنون تنها یک توسعه‌دهنده تمام‌وقت دارد: «کوین بری»، بنیان‌گذار این لانچر.

به گزارش وب‌سایت رسمی «NovaLauncher»، بری گفت که توسعه ادامه خواهد داشت و او همچنان مدیر پروژه نوا لانچر خواهد بود. اما اعضای تیمی که اخراج شدند گفتند که کار روی این لانچر احتمالاً کُند خواهد شد. بری نیز قبلاً پستی را منتشر کرده و گفته بود که نسخه بعدی لانچر نوا در مقایسه با آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، کوچک‌تر خواهد شد.

«راب وین رایت»، یکی از توسعه‌دهندگان اخراجی، در Discord این پروژه نوشت:

«بدون شک توسعه این برنامه با کمترین میزان کار، به کندی پیش خواهد رفت، اما برنامه فعلی این است که به‌روزرسانی‌ها به نوعی ادامه یابد.»

تعدیل نیرو در شرکت مادر لانچر نوا
لانچر نوا سال‌ها است که در جامعه لانچرهای اندروید شهرت و محبوبیت داشته است. این لانچر قابلیت‌های پیکربندی زیادی را در زمینه گزینه‌های صفحه هوم استاندارد اندروید ارائه می‌دهد. این لانچر در ژوئیه 2022، توسط Branch، یک شرکت تجزیه‌وتحلیل تلفن همراه، خریداری شد. طبق گفته «کلیف وید»، مدیر روابط مشتریان Nova Launcher، شرکت یادشده اکنون بیش از 100 نفر از کارکنان خود، ازجمله بخش عمده‌ای از تیم نوا را اخراج کرده است. وین رایت گفت که قبلاً «حدود 10 نفر» روی Nova کار می‌کردند.

خوشبختانه این لانچر برای هر کسی که از آن استفاده می‌کند، همچنان کار خواهد کرد. لانچر نوا که امروزه حاصل دست‌رنج یک تیم توسعه است، در ابتدا فقط یک توسعه‌دهنده داشت. بری در این مورد می‌گوید: «برای سال‌ها، تیم اصلی لانچر نوا فقط من بودم.»

باید منتظر ماند و دید که این اخراج‌ها چه سرنوشتی را برای این لانچر محبوب رقم خواهد زد؛ بااین‌حال انتظار می‌رود که دیگر نباید منتظر آپدیت‌های مختلف و کاربردی برای این برنامه باشیم. در نتیجه قابلیت‌های جدید برای این لانچر منتشر نخواهد شد یا حداقل دیر به دیر ویژگی‌های جدید آن در دسترس قرار خواهد گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط