چهارشنبه 11 مهر 1403 - 12:00

کد خبر 60875

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 - 23:40:00


آغاز پنج‌شنبه‌های ادبی در گلستان


مهر/  با هدف شناسایی جوانان و نوجوانان مستعد هنری در شعر و ادبیات، پنج شنبه های ادبی در گلستان آغاز می شود.

یکی از راهبردهای اصلی حوزه هنری استان گلستان در دوره جدید، پرورش و تربیت نسل تازه ای از هنرمندان انقلابی در بستر مرکز رشد سرزمین برادری است، برهمین اساس واحد آفرینش های ادبی استان برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌های ویژه عملیاتی مفصلی در قالب باشگاه رشد ادبی در رشته های متنوع و متعدد ادبیات شعری و ادبیات داستانی تهیه و تدوین کرده که از تیرماه امسال در مرکز رشد اجرا خواهد شد.

پیش از شروع رسمی فعالیت های باشگاه رشد آفرینش های ادبی، برای آشنایی و همگرایی بیشتر اعضای جامعه هدف، چند برنامه دورهمی و کارگاهی طراحی شد که یکی از آنها در هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین ماه امسال اجرا شد.

دومین برنامه در روز ۲۸ اردیبهشت با شرکت بیش از ۲۰ هنرجوی دانش آموز و دانشجو از شهرستان های گرگان، بندرترکمن، آق قلا، آزادشهر و علی آبادکتول با حضور ریاست حوزه هنری استان گلستان و با تدریس حسین عبدی، مسئول آفرینش های ادبی استان برگزار شد.

این کارگاه، در دو بخش بوده، یک بخش آن، هنرجویان، متون ادبی خود را خواندند و حاضران نظرشان را درباره آثار خوانده شده بیان کردند. در بخش دیگر، مدرس کارگاه، مباحثی همچون انواع نوشتار، تفاوت زبان معیار و زبان ادبی، اصول و مبانی ادبیات شعری و داستانی و شیوه های نقد ادبی را آموزش داد.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط