سه‌شنبه 10 مهر 1403 - 13:06

کد خبر 61277

جمعه 29 اردیبهشت 1402 - 14:27:00


اختصاص 12 میلیارد تومان برای لایروبی قنوات دلیجان


ایرنا/ سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی ۱۶ رشته قنات شهرستان دلیجان اختصاص یافت.

سیدمحمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: قنات‌ها همواره بر اثر عوامل طبیعی تهدید می‌شوند و باید برای سرپا ماندن این سازه‌ها اعتبارات ویژه در نظر گرفت.

وی درباره مشکلات مرغداران بیان کرد: از یک ماه گذشته که به وزارتخانه آمدم حل مشکلات این قشر را در دستور کار قرار دادم تا حداکثر ظرف مدت ۲ تا سه ماه به مطالبات آنها رسیدگی شود.

سرپرست وزارت جهاد سازندگی بخش عموه‌ای از مشکلات مرغداران را در تهیه نهاده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: واردات نهاده‌ها باید به شرکت‌های تعاونی واگذار شود تا مرغداران بتواند نهادهای دامی را به موقع‌ تحویل بگیرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی به خرید زمین توسط برخی مسولان در دلیجان و محلات اشاره و اظهار کرد: قرار نیست صاحب منصبان زمین بگیرند و به مردم بفروشند.

سلیمی افزود: با توسعه کشور مخالف نیستم اما با سبک واگذاری به افراد خاص مخالف هستیم.

وی به توانمندی‌های شهرستان دلیجان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان وجود دارد که نمونه آن تولید ۵۰ درصد الیاف شیشه کشور است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: دلیجان در تولید دام سبک و سنگین نسبت به سایر نقاط استان بالاتر است و در تولید محصولات زراعی و باغی نیز پیشرو هستند.

وی به مشکلات قنوات اشاره کرد و گفت: لایروبی قنوات در دلیجان با مشکلات مواجه است و لازم است وزیر دستور ویژه در این خصوص صادر کنند.


  
  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط