یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 17:01

کد خبر 616658

سه‌شنبه 13 شهریور 1403 - 17:04:05


منطقه تصرف شده الیمالات نور پلمب شد


فارس/ با ورود دستگاه قضا منطقه تصرف شده الیمالات نور با دستور دادستان مرکز مازندران پلمب شد و عامل انتشار تصاویر غیرواقعی از منطقه الیمالات در فضای مجازی بازداشت شد.

این روزها در فضای مجازی تصاویری از منطقه الیمالات نور منتشر می‌شود که نگرانی دوستداران طبیعت را درپی داشته است.مدیریت مجموعه سد الیمالات در اقدامی مجرمانه مبادرت به تخریب بخشی از اراضی ملی کرده بود که بلافاصله با ورود دادستانی، در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

موسی مقیمی مهر، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری پیرامون ماجرای تخریب دوباره جنگل الیمالات، اظهار کرد: پیمانکار سد الیمالات پیرو تخلفات قبل اقدام به خاک‌برداری، تخریب و تسطیح عرصه منابع‌طبیعی به مساحت ۸۰ مترمربع به‌منظور استقرار سازه‌های فلزی کرده بود.
وی افزود: یگان حفاظت استان و شهرستان در عرصه حضور پیدا کردیم بلافاصله نسبت به خروج سازه‌های فلزی از عرصه و تنظیم تخلف تنظیم و تسلیم آن به مراجع قضایی اقدام کرد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری تصریح کرد: در فضای مجازی فیلمی مبنی بر قطع و ریشه کن کردن یک اصله درخت با قطر بالا منتشر شد درحالی‌که این درخت در حوزه منابع‌طبیعی نیست اصلا در حوزه ۸۰ متری درخت وجود نداشت.

با ورود دستگاه قضا منطقه تصرف شده الیمالات نور با دستور دادستان مرکز مازندران پلمب شد و عامل انتشار تصاویر غیرواقعی از منطقه الیمالات در فضای مجازی بازداشت شد.

علی اکبر عالیشاه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از پلمب منطقه تصرف شده الیمالات نور با صدور دستور قضایی خبر داد و گفت: عامل انتشار تصاویر غیرواقعی از منطقه مذکور در فضای مجازی نیز بازداشت شد.

وی با بیان اینکه پرونده معروف به «جنگل الیمالات» در یکی از شعب بازپرسی دادسرای ساری در حال رسیدگی است، افزود: پرونده مذکور در اسرع وقت با قدرت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه به سمع مردم استان مازندران خواهد رسید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط