یک‌شنبه 25 شهریور 1403 - 20:58

کد خبر 617019

چهارشنبه 14 شهریور 1403 - 08:00:44


شمسایی و شاگردانش در آستانه طوفان سهمگین!


ورزش 3/ برنامه‌ریزی تیم ملی فوتسال ایران پیش از جام جهانی 2024 ناکامی‌های آشنایی را نشان می‌دهد. آوردگاهی که پیش‌بینی می‌شود آبستن اتفاقات ترسناکی باشد.
 غول فوتسال آسیا با معمولی‌‌ترین استراتژی و کمترین مسابقات دوستانه راهی جام جهانی 2024 می‌شود. دو جدال تدارکاتی با قزاقستان در آلمانی که از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود در نتیجه یک شکست و یک تساوی را برای شاگردان وحید شمسایی پیش از جام جهانی به همراه داشت.
پیش از این اما وحید شمسایی پس از قهرمانی در آسیا درخواست‌هایی را از مسئولان فدراسیون فوتبال داشت که حالا در آستانه آغاز مسابقات بخش مهمی از این درخواست‌ها که برای آماده‌سازی تیم بوده جامه عمل به خود نپوشیده است.
شمسایی چند خواسته داشت از جمله برگزاری شش هفته از مسابقات لیگ برتر که با تاکید او به انجام رسید، اما درخواست‌های دیگر او که برگزاری 4 بازی دوستانه با تیم‌های زیر رنکینگ 10 دنیا بود به نتیجه‌ای نرسید و در این بین دو بازی تدارکاتی برابر کرواسی نیز به دلایل شرایط خاصی که کشور با آن مواجه شد، با انصراف کروات‌ها از حضور در ایران لغو گردید. شمسایی در همین مدت با احسان اصولی، رئیس کمیته فوتسال نیز اختلافاتی داشت که تاکنون برای آرامش شاگردانش و فضای پیرامون اردوی تیم سعی کرده بر آتش این اختلاف ندمد.
با چنین شرایطی، مردان شمسایی چه عملکردی در ازبکستان و در آوردگاه جام جهانی مقابل تیم‌های بزرگ دنیا خواهند داشت که بازی‌های تدارکاتی مناسبی پشت سر گذاشته‌اند! اسپانیا، برزیل و مراکش که رقیبان اصلی فوتسال ایران به شمار می‌روند، با آمادگی خوبی به جام جهانی می‌رسند و تیم‌های نوظهور از جمله افغانستان که برای اولین بار طعم حضور در جام جهانی را خواهد چشید، بیش از ایران در دیدارهای دوستانه به میدان رفته است
با این وصف اگر تیم شمسایی نتواند در جام جهانی نتیجه بگیرد، تیغ تند انتقادات بیش از هر چیزی روی کمیته فوتسال سنگینی خواهد کرد که به هر دلیل نتوانسته مسیر آماده‌سازی خوبی برای تیم ملی ترتیب بدهد. 


تیم ملی به زودی راهی ازبکستان می‌شود و دو مسابقه دوستانه با تیم تحول‌یافته قزاقستان، تنها آزمون بزرگ ملی‌پوشان بوده است و قرار است یک بازی دوستانه را هم پشت درب‌های بسته مقابل تایلند انجام دهد. با این وصف باید گفت موفقیت تیم ملی در جام جهانی به قریحه و هنر ستاره‌ها نیاز خواهد داشت و توفیق در این آوردگاه بزرگ در شرایطی که برنامه2ریزی درستی به مانند همیشه صورت نگرفته به ساق پای بازیکنان و تفکرات شمسایی در لحظات سخت و نفس‌گیر گره خورده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط