یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 08:58

کد خبر 62415

شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 14:46:49


موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس در کشور برتر شد


ایسنا/ مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس گفت: این موزه برای دومین بار در حوزه موزه‌های مشارکتی در کشور، عنوان موزه برتر را به دست آورد.

میلاد آزموده، مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس با اشاره به شعار سال جهانی موزه‌ها اظهار کرد: شعار موزه‌ها، پایداری و حال‌خوب که توسط شورای بین‌المللی موزه‌ها برای سال ۲۰۲۳ انتخاب‌شده، در راستای شعارهای سال‌های گذشته است که تعریف موزه‌ها را دستخوش تغییر نموده و نگاه ویژه‌ای به جایگاه اجتماعی موزه دارد.
وی اضافه کرد: موزه‌ها در این برهه زمانی جایگاه ویژه‌ای برای ایجاد پایداری در تمام زمینه‌ها و ایجاد حال‌خوب در جامعه دارند و موزۀ تاریخ پزشکی خلیج‌فارس نیز خود را از این قاعده مستثنا نمی‌داند و برای رسیدن به این هدف و جایگاه اجتماعی برنامه‌ریزی‌ها و کارکرد موزه را تغییر داده‌ایم تا با ایجاد گفتمان مثبت بتوانیم به این مهم دست یابیم.
مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس با اشاره به نقش الگوسازی برای نسل آینده، گفت: با ایجاد اعتماد عمومی و توجه ویژه مخاطبان موزه در سال گذشته چهار مجموعه شخصی مشاهیر پزشکی کشور به موزه اهداء شد و موزه با به نمایش گذاشتن دستاوردهای این بزرگان و ایجاد گفتمان تأثیرگذار با مخاطبان به ویژه نسل جوان و آینده‌ساز کشور، تلاش در ایجاد الگوهای سازنده برای نسل آینده داریم.
 افزود: سال گذشته موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بیش از ۱۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت که نخبگان جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان که آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند موردتوجه ویژه قرار گرفتند و با برگزاری برنامه‌های علمی فرهنگی تلاش شد به این عزیزان در انتخاب مسیر تحصیل دانش و خدمت صادقانه به جامعه کمک شود.
وی تصریح کرد: موزۀ تاریخ پزشکی خلیج‌فارس به همت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از سال ۱۳۹۱ با انتقال مجموعۀ تاریخ پزشکی خلیج‌فارس متعلق به دکتر ایرج نبی پور به عمارت تاریخی دهدشتی در بافت تاریخی فرهنگی بندر بوشهر شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۷ به ثبت ملی و در کمیته موزه‌های دانشگاهی شورای بین‌المللی موزه‌ها، به ثبت بین‌المللی رسید.
موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس در سال ۱۳۹۸ نیز عنوان موزه برتر کشور در حوزه موزه‌های مشارکتی را کسب کرده بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط