چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:59

کد خبر 62944

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 00:04:11


صعود تیم کوهنوردی میراث‌فرهنگی کردستان به قله پراو


باشگاه خبرنگاران/ تیم کوهنوردی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به‌مناسبت هفته‌میراث‌فرهنگی به قله 3405 متری پراو صعود کردند.

منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: این صعود موفقیت‌آمیز به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با شعار «میراث‌فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی» و در راستای ترویج گردشگری ورزشی توسط ١٦ نفر از کوهنوردان زبده و حرفه‌ای این اداره‌کل انجام شد.

او افزود: کمیته ورزش این اداره‌کل در رشته‌های مورد علاقه کارکنان و برگزاری مسابقات ورزشی در مقاطع مختلف سال، به حفظ تندرستی کارکنان اهتمام ورزیده و فعالیت‌های ورزشی آنان را تشویق و حمایت می‌کند.

مهرزاد عنوان کرد: ویژه برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت آغاز و تا پایان روز سوم خردادماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ کوهستان پراو، کوهی در شمال شرق کرمانشاه، با طول تقریبی ٨٠ کیلومتر و وسعت ٨٨٠ کیلومترمربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران است؛ این قله با ارتفاع ٣٤٠٥ متر از سطح دریا بلندترین قله این کوهستان و یکی از ١٥١٥ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود که در شمال شرقی این استان واقع شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط