پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 19:18

کد خبر 633504

چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 12:37:42


کاهش ۱۵ درصدی سقط جنین در بوشهر


ایرنا/ مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: از ۶۱ فقره درخواست سقط جنین در چهارماه نخست امسال، مجوز برای ۳۴ فقره صادر شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارای کاهش ۱۵ درصدی صدور مجوز است.

ابراهیم پارسا، مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر اظهار کرد: از ۳۴ مجوز صادر شده، ۳۰ فقره مربوط به مشکلات جنینی بوده که فراوانی آن تشکیل‌نشدن جمجمه جنین و کمترین مربوط به سندرم داون است.
وی افزود: عوارض ناشی از سزارین و ناهنجاری شدید جنینی که امکان به خطر انداختن سلامت مادر را در پی دارد نیز در رده سقط جنین های قانونی قرار می گیرد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر تصریح کرد: تمامی سقط های قانونی با تائید کمیسیون تخصصی همراه است که رای آن توسط قضات دادگستری صادر می شود.
پارسا عنوان کرد: اعضا کمیسیون پزشکی قانونی متشکل از یک قاضی ویژه، یک نفر پزشک متخصص و یک نفر پزشک متخصص پزشکی قانونی است.
وی با اعلام این که تجهیز برخی از شهرستان های فاقد پزشکی قانونی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با بررسی های همه جانبه و با استفاده از توان فرابخشی و بین دستگاهی به دنبال راه اندازی این مراکز در مراکز شهرستان های استان هستیم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر یادآور شد: در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری که شامل نیروی انسانی و تجهیزات است با مشکلات وسیعی روبرو هستیم که با اقدامات انجام شده بخشی از تجهیزات دریافت اما به دلیل شرایط سختی کار، همچنان در بخش نیروی انسانی کمبود داریم.
پارسا تاکید کرد: مرجع قانونی رسیدگی به مشکلات مردم در مصدومیت ناشی از نزاع، تصادفات، حوادث کار و صدور گواهی فوت بر عهده سازمان پزشکی قانونی است که ضرورت توجه به رفع مشکلات این سازمان در استان را دوچندان کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط