سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:51

کد خبر 63441

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 11:59:44


نصب تابلو‌های عمودی ترافیکی تجهیزات نوری در همدان


باشگاه خبرنگاران/ رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری همدان از نصب تابلو‌های عمودی ترافیکی تجهیزات نوری در همدان برای کنترل ترافیک برای نخستین بار در کشور خبر داد.

سیدمحمد پوروخشوری، رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان از نصب تابلو‌های عمودی ترافیکی تجهیزات نوری در همدان برای نخستین بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: جانمایی و نصب علائم و تابلو‌های نوری ترافیکی بر روی ساز‌های موجود (دکل‌های دستکدار چراغ‌های چشمک‌زن) در شهر همدان به منظور ایمن‌سازی معابر شهری انجام شد.
او نقش رسیدگی به تابلو‌ها و علائم ترافیکی موجود در معابر عمومی و عبوری سطح شهر را مهم دانست و گفت: به منظور استانداردسازی و ایمنی معابر و به منظور اطلاع‌رسانی و دید بهتر رانندگان تابلو‌های ترافیکی در قالب تجهیزات نوری در فاز اول بر روی (دکل‌های دستکدار چراغ‌های چشمک‌زن) معابر اصلی شهر نصب شده است.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان با اشاره به نصب این چرغ‌ها در بلوار ارم، خیابان طالقانی و خیابان شهید عباس دوران (ورودی پردیس)، خیابان مهدیه، بلوار خواجه رشید، بلوار خرمرودی و بلوار کولاب افزود: عملیات جانمایی و نصب تجهیزات در سایر نقاط نیز در حال پیگیری است.
پوروخشوری با بیان اینکه اهمیت تمام تجهیزات ترافیکی انکارناپذیر است و در این میان نصب تابلو‌های ترافیکی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند گفت: عدم وجود این تابلو‌ها در معابر می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به بار آورد.
او از اقدامات صورت گرفته طی روز‌های اخیر در این حوزه سخن گفت و افزود: نصب ۳۰ عدد تابلو پلکسی نوری با علائم ترافیکی نظیر نصب دوربین، بستن کمربند ایمنی، محدودیت سرعت و اطلاع رسانی محدوده مجاز تردد عابران پیاده انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به ظرفیت‌های موجود استفاده از فضای خالی دکل‌های دستکدار سطح شهر، نصب ۵۰ عدد تابلوی پلکسی ترافیکی نوری در حال پیگیری و اجرا در سطح شهر است.
پوروخشوری هدف از نصب تابلو‌های راهنمایی و علائم مختلف ترافیکی سطح شهر را بهبود عبور و مرور و سهولت در اطلاع‌رسانی معابر شهری، تامین ایمنی برای شهروندان و استفاده بهینه از سازه‌های موجود دکل‌های دستکدار چراغ‌های چشمک زن عنوان کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط