پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 22:51

کد خبر 634708

پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 12:44:35


کشف بیش از ۲۱ میلیارد تومان قاچاق در سواحل بوشهر


تسنیم/ فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف شناور باری لنج حامل کالای قاچاق در سواحل استان خبر داد و گفت: از این لنج انواع لوازم پزشکی، آزمایشگاهی و دستگاه‌های بی‌سیم به ارزش بیش از ۲۱ میلیارد تومان کشف شد.

سرهنگ عبدالله خسروی، فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به مجهز شدن این فرماندهی و مأموران مرزبانی به تجهیزات پیشرفته، اظهار داشت: پاسگاه‌های مرزبانی استان بوشهر در طول سواحل خلیج‌ فارس و مرز دریایی استان با اشرف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کند.
وی با اشاره به تجهیز مرزبانی استان بوشهر به سامانه‌های رصد و کنترل الکترونیکی گفت: با استقرار شناورهای پیشرفته با تجهیزات کامل در مرزهای دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر حضور مرزبانان در تمام اعماق دریایی فراهم شده است.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر از شناسایی یک شناور لنج باری حامل کالاهای قاچاق و فاقد اسناد معتبر قانونی خبر داد و بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از رونق تولید داخلی و تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا، مأموران مرزبانی با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی یک فروند شناور تجاری به ظن داشتن کالای قاچاق در سواحل استان بوشهر شناسایی و توقیف کردند.
خسروی با اشاره به توقیف لنج یاد شده افزود: مأموران مرزبانی در بررسی دقیق شناور توقیفی پس از تخلیه کامل بار موفق شدند، انواع دستگاه بی‌سیم دستی به همراه لوازم جانبی و هزاران قطعه لوازم پزشکی و آزمایشگاهی کشف کنند.
وی ارزش محموله قاچاق یاد شده را افزون بر 21.5 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در این عملیات ضمن تشکیل پرونده به همراه 2 متهم تحویل مقامات قضایی استان شدند.
فرمانده مرزبانی استان بوشهر امنیت مرزها و مبارزه قاطع با قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت را در اولویت برنامه‌ها دانست و تأکید کرد: مرزبانان، با عزم جدی خود برای مبارزه با پدیده سازمان یافته قاچاق کالا، اجازه هیچ گونه فعالیت در مناطق ساحلی و مرز دریایی خلیج‌فارس به قاچاقچیان نمی‌دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط