شنبه 31 شهریور 1403 - 15:25

کد خبر 636303

شنبه 31 شهریور 1403 - 10:50:52


ماکرون: اسرائیل منطقه را به سمت جنگ می‌برد


فارس/ رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی جمعه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به او درباره کشاندن منطقه به سمت جنگ بعد از حملات تروریستی این رژیم در لبنان هشدار داد.
 

رسانه‌های صهیونیستی از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو در روز جمعه و بعد از حمله این رژیم به جنوب لبنان که باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها غیر نظامی از جمله کودکان و زنان شد، خبر دادند. روزنامه یدیعوت آحارونت خبر داد که ماکرون در این تماس به نتانیاهو گفت که «اسرائیل منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهد».نتانیاهو که رژیم تحت امرش مسئول نسل‌کشی در غزه و جنایات اخیر در لبنان است، در پاسخ به ماکرون، خواستار افزایش فشار بر حزب‌الله لبنان شد.
نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که جمعه شب درباره جنایات اخیر این رژیم در لبنان برگزار شد هم آرزوی دیرینه صهیونیست‌ها مبنی بر خلع سلاح حزب‌الله لبنان را تکرار کرد.حمله هوایی دیروز اسرائیل به بیروت پس از انفجار مرگبار پیجرها و بی‌سیم‌ها در لبنان که ده‌ها شهید و صدها زخمی برجا گذاشت، رخ داد. وزیر خارجه لبنان در نشست شورای امنیت، حملات رژیم صهیونیستی را مصداق بارز تروریسم خواند. عبدالله بو حبیب با بیان این که «آیا هدف قرار دادن مردم در شهرها، بازارها، مغازه‌ها و خانه‌هایشان تروریسم نیست؟»، گفت که «نمی‌توان اجازه داد اسرائیل به فرار از مجازات و پاسخگویی ادامه دهد چرا که این ماجراجویی ممکن است به یک جنک فراگیر منطقه‌ای منجر شود». 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط