یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 10:09

کد خبر 637046

یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 08:21:00


توصیه‌های بادامچیان درباره سخنرانی پزشکیان در سازمان ملل


ایسنا/ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مجمع عمومی سازمان ملل بهترین موقعیت برای انتقال پیام صلح، دوستی، تاکید بر منافع مشترک و ارزش قائل شدن برای انسان‌هاست. رئیس‌جمهور برای رسیدن به این هدف باید متن قوی تهیه کند.

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: این حضور هم به لحاظ مسائل داخلی و هم مسائل خارجی و بین‌المللی دارای اهمیت است؛ مردم مایل هستند رئیس‌جمهور به عنوان نماینده دولت ایران در سازمان ملل، چارچوب و اهداف انقلاب اسلامی، مواضع و اصول نظام مردم‌سالاری اسلامی و استراتژی نظام در استقلال،‌ آزادی و جمهوری اسلامی را برای جهانیان شرح دهد، به همین دلیل سخنرانی همه روسای جمهور پیشین ایران همواره مورد توجه مردم کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: روسای‌جمهور ایران هم با هر سلیقه‌ای همیشه در چارچوب نظام و برای دفاع از منافع ملی کشور در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردند. سخنرانی آقای پزشکیان هم باید در استمرار سخنرانی شهید رجایی تا شهید رئیسی و تکامل‌بخش آن‌ها باشد. برای چنین سخنرانی باید  رئیس‌جمهور از رهمنودهای رهبری و نظرات کارشناسان بهره ببرد تا انتظار عمومی مردم از این سخنرانی برآورده شده و نتیجه آن عاید مردم کشور و نظام شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره اهمیت جهانی سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: جهان در حال تحول است. وضعیت آمریکا به لحاظ سیاسی، اقتصادی و شکست قلدری و زورگوریی آنها کاملا مشخص است و این مساله را در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌بینیم. آمریکا در ۴ دهه گذشته انواع توطئه‌ها و تحریم‌ها را علیه ملت ایران بکار گرفته و حتی به سایر کشورها باج داده است تا با ایران ارتباط برقرار نکنند. در حال حاضر هم در بین سیاسیون آمریکا در این زمینه دو نگاه وجود دارد و برخی معتقدند این سیاست اشتباه بوده و ایران در شرایط تحریم توانسته است قدرت خود را ارتقاء داده و اقتصاد خود را مدیریت کند و آمریکا هم هیچ بهره‌ای از این سیاست نبرده است.

بادامچیان افزود: رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل بی‌حاصلی سیاست فشار و تحریم آمریکا را نشان دهد. در نظام سرمایه‌داری، ارزش‌ها مهم نیست بلکه ملاک سود و زیان است و پزشکیان هم نشان دهد که سیاست آمریکا و همچنین اروپا در قبال ایران به ضرر خود آنها بوده است. رئیس‌جمهور در قبال اروپا هم موضع استغنا داشته باشد. نظام سرمایه‌داری اگر احساس کند که کسی به او نیاز دارد، برتری فروشی می‌کند چون آنها خودبزرگ بین هستند ولی اگر استغنا ببیند، به دنبال حساب و کتاب خواهد رفت چون آنها معامله‌گر هستند؛ بنابراین در مقابل اروپا باید موضع استغنا، استقلال و اقتدار داشت. اینکه به آمریکا و اروپا بگوییم شما کوتاه بیایید و ما کوتاه بیاییم فایده ندارد بلکه باید به آنها بگوییم شما با اِعمال سیاست‌های قبلی ضرر کرده‌اید و ما پیروز شده‌ایم.

این فعال سیاسی با اشاره به همکاری روسیه، چین، شانگهای و بریکس با ایران، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور تبیین کند که ایران دست دوستی به سوی همه ملت‌ها دراز کرده است و حساب ملت آمریکا و ملت‌های اروپایی را با دولت‌های آنها جدا می‌داند. مجمع عمومی سازمان ملل بهترین موقعیت برای انتقال پیام صلح، دوستی، تاکید بر منافع مشترک و ارزش قائل شدن برای انسان‌هاست. رئیس‌جمهور برای رسیدن به این هدف باید متن قوی تهیه کند و در نطق خود بی‌حوصلگی نکند و نگوید نمی‌توانم از متن بخوانم چون برای این سخنرانی باید حوصله داشته باشد.

وی در پایان گفت: رئیس جمهور از فرصت سخنرانی در سازمان ملل استفاده کرده و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را به گوش مردم جهان برساند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط