یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 11:00

کد خبر 63759

یک‌شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 15:13:00


سه درصد از مدارس استان زنجان تخریبی هستند


فارس/ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: ۴۸ سال از تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می‌گذرد و به لحاظ کمی، توسعه و نفوذ آموزش کارنامه قابل قبولی در سطح استان داریم.

حمیدرضا اسلامی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان امروز با بیان اینکه یک هزار ۸۶۰ مدرسه در سطح  استان فعال است، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳ درصد مدارس تخریبی و حدود ۲۷ درصد دیگر نیاز به مقاوم‌سازی دارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با یادآوری اینکه ۴۸ سال از تاسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می‌گذرد، گفت: ما در ۴۸ سال به لحاظ کمی، توسعه و نفوذ آموزش کارنامه قابل قبولی در سطح استان داریم.
وی با اشاره به نبود مدرسه در شهرک‌های اقماری و شهرهای جدیدی که الحاق شده‌اند در برنامه توسعه این اداره کل قرار دارند، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش استان شده است.
اسلامی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم  تا آخر سال جاری ۱۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل بدهیم، گفت: از این تعداد کلاس درس، ۸۰ کلاس درس در هفته دولت (شهریورماه سال‌جاری) تحویل آموزش و پرورش می‌شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان دلیل نبود مدرسه در ۵ شهرک زنجان و شهر‌های قیدار و ابهر را کم کاری شرکت‌های تعاونی مسکن عنوان کرد و گفت: شرکت‌های تعاونی که شهرک‌‌های اقماری را ایحاد می‌کنند موظف به احداث و تحویل مدرسه هستند.

وی با بیان اینکه احداث مدرسه در شهرک‌های جدید را از طریق فرمانداری، استانداری و نیز شهرداری اقدام به پیگیری می‌کنیم، افزود: متولی اصلی این موضوع خود آموزش و پرورش است این در حالی است که اداره کل نوسازی وظیفه ساخت و توسعه را بر عهده دارد.
اسلامی با بیان اینکه وقتی شهرک‌های اقماری تفکیک و افراز می‌شوند، لکه‌های آموزشی آنها نمایان می‌شود، اضافه کرد: در احداث مدرسه متاسفانه برخی از شرکت‌های تعاونی به تعهدات خودشان عمل نکرده‌اند، این در حالی است که تعداد کمی از این شرکت‌ها اقدام به احداث مدرسه می‌کنند منتهی به طور صد در صد نیست و مابقی تکمیل مدارس به عهده این اداره کل است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط