دوشنبه 02 مهر 1403 - 11:46

کد خبر 638481

دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:07:00


دیوارکشی غیرمجاز بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های اندیمشک


ایرنا/ مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک با تاکید بر اینکه این اداره زیر بار فشارهای سیاسی و فضاسازی‌های رسانه ای برای جلوگیری از تخریب و تغییرکاربری‌های غیرقانونی اراضی کشاورزی نمی‌رود، گفت: بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان اندیمشک بر اساس برآوردهای کارشناسی به صورت غیرمجاز دیوار کشی شده است.

محمدجعفر آفرین، مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک در حاشیه تخریب یکی از دیوارکشی‌های غیرمجاز اندیمشک بیان کرد: بازدیدهای زیادی از ساخت و سازهای غیرمجاز که تبدیل به کوچه باغ، باغچه و نصب انشعابات غیرمجاز شده‌اند طی ماه‌های اخیر انجام شده است که متاسفانه به‌علت حصارکشی کامل و بتونی، درب نگهبانی و همکاری نکردن صاحبان این اراضی در عمل امکان حضور کارشناسان این اداره و بررسی‌های دقیق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این اراضی طی هشت سال گذشته تبدیل به کاربری غیرمجاز شده و همگی فاقد مجوز هستند، افزود: این باغ‌ها و ویلاها به دلیل ترک فعل مدیریت وقت جهادکشاورزی و صدور پروانه ساخت توسط دستگاه‌های غیرمسوول و برخلاف قانون حفظ کاربری اراضی ساخته شده‌اند.

برخی افراد شناخته شده در تغییر کابری غیرقانونی اراضی اندیمشک دست دارند

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک تصریح کرد: افراد شناخته شده و خاص که اقدام به ساخت و سازهای غیرقانونی، خرید و تبدیل این اراضی به باغ ویلا کرده‌اند اکنون که در چنگال قانون گرفتار شده‌اند، در فضای مجازی سعی در سیاسی جلوه دادن این تخریب‌ها دارند و به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند.

وی عنوان کرد: تمام این اقدامات از طریق گزارش‌های مردمی سامانه ۱۳۱ در سال‌های گذشته بوده و این اداره ملزم به پاسخگویی به گزارش های مردمی و پیگیری‌های قضایی تا حصول نتیجه است.

هشدار نسبت به قطعه‌بندی و فروش غیرقانونی اراضی کشاورزی اندیمشک

دادآفرین با تاکید بر اینکه برخورد قاطع و قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در اندیمشک ادامه خواهد داشت، گفت: این مدیریت به مالکان اراضی کشاورزی، دلالان و واسطه‌ها در خصوص قطعه‌بندی و فروش غیرقانونی اراضی کشاورزی هشدار داده و به طور قطع با این افراد به شدت برخورد می شود.

وی افزود: انتظار می‌رود مردم فهیم شهرستان فریب این سودجویان را نخورده و از خرید زمین‌های قطعه‌بندی شده و باغ ویلا به طور جدی خودداری و برای استعلام وضعیت و صحت و سقم تغییرکاربری‌ها به جهادکشاورزی اندیمشک مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اندیمشک خاطرنشان کرد: افراد بی‌اطلاع که از این قلع و قمع و تخریب‌ها دچار ضرر و زیان شده‌اند با حمایت و پشتیبانی حقوقی این مدیریت می‌توانند علیه فروشندگان اراضی طرح دعوی و اعلام جرم کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط