سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:03

کد خبر 639755

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 11:38:00


صادرات گوشت مرغ از استان مرکزی ۱۰۰ درصد افزایش یافت


ایرنا/ مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۵۳۳ تن گوشت مرغ منجمد نیمه نخست امسال در قالب ۳۰ محموله به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

محمد فتاحی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد: همچنین ۴۵۲ تن محصولات لبنی در نیمه نخست امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته‌ است.
وی ادامه داد: ۱۳۴ هزار و ۴۷۰ قطعه آبزیان زینتی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب هفت محموله به خارج از کشور صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۶۶۷ تن خوراک و مکمل آبزیان امسال از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد داشته است.
فتاحی بیان کرد: ۴۷۸ تن تخم مرغ خوراکی نیز امسال در قالب ۱۹ محموله و ۴ هزار و ۱۷۸ کیلوگرم عسل با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.
وی از صادرات ۴۹۸ هزار تن آلایش مرغی با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور خبر داد و گفت: صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج برابر افزایش داشته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط