سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:48

کد خبر 639877

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:42:14


سخنگوی کمیسیون شوراها: انتخابات شوراها طبق روال در سال آینده برگزار خواهد شد


فارس/ سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: انتخابات شوراها طبق روال در سال آینده برگزار خواهد شد؛ بنابراین ابهاماتی که مطرح شد مبنی بر این که شورای فعلی مدتشان ۷ سال می‌شود قانونی نیست. مطابق آنچه که مجلس مصوب کرد همان چهار سال است و سال آینده در موعد مقرر انتخابات شوراها برگزار خواهد شد.

صبح  امروز  سه‌شنبه ۳ مهرماه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسید. 

1403/07/03 - 10:17

ولی‌الله بیاتی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره این طرح گفت که موادی از اصلاح قانون در مورد موضوع مهم انتخاب شهرداران و اجرای سیاست کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری است و برطرف‌کردن برخی از ابهامات و مشکلات اجرایی در انتخابات و فعالیت‌های شوراهای شهر و روستا است. 
بیاتی ادامه داد: در کشور حدود ۴۶ هزار روستا داریم و ۲۸ درصد جمعیت کشور در روستاها ساکن هستند که مدیریت روستاها با دهیاری و شوراها است. همچنین حدود ۱۴۰۰ شهر داریم که مدیریت شهر نیز با شهرداران و شورا است. حدود ۷۲ درصد جمعیت کشور نیز در شهرها ساکن هستند.
وی افزود: انتخابات شوراها طبق روال در سال آینده برگزار خواهد شد؛ بنابراین ابهاماتی که مطرح شد مبنی بر این که شورای فعلی مدتشان ۷ سال می‌شود قانونی نیست. مطابق آنچه که مجلس مصوب کرد همان چهار سال است و سال آینده در موعد مقرر انتخابات شوراها برگزار خواهد شد.
وی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات انتخاب شورای اسلامی کشور تکمیل‌کننده قانون فعلی است که مشتمل بر ۵۱ ماده است. موضوع اصلی و محوری اجرای سیاست‌های انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری و برطرف‌کردن ابهامات است. پنج دوره از فعالیت شوراها گذشته دوره ششم هم روبه‌پایان است. برخی از کاستی‌ها و نقصان در اجرای آن قانون وجود داشت که در این طرح برطرف شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط