سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 13:45

کد خبر 640009

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 13:10:00


شهردار سابق منطقه ۸ اهواز محکوم شد


ایرنا/ گله‌مندی و اعتراض بحق مردم از وضعیت نابسامان چهره شهر، آسفالت و نحوه نصب بیلبوردها و تجهیزات شهری همواره وجود داشته اما تاثیر چندانی بر بهبود فضای شهراهواز نداشته است اما این بار درپی مصدومین یک شهروند و بروز حادشه شهری ناشی از این نابسامانی، گریبان شهردار سابق منطقه هشت اهواز را گرفت که هزینه این محکومیت از منابع شهرداری پرداخت شد.

شهردار سابق منطقه هشت اهواز به دلیل حادثه‌ای که برای یک شهروند در اهواز بر اثر سقوط پایه‌های پرچم و دیگر قطعات آن بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون متعلق به شرکت آبفا رخ داده بود و منجر به مصدوم شدن وی شد، به پرداخت دیه محکوم شد.

این محکومیت که از سوی دستگاه قضا و با شکایت شهروند آسیب دیده از شهرداری صادر شد در صحن شورای شهر اهواز نیز مصوب شد.

مردم کلانشهر اهواز در کنار چهره نه چندان زیبای شهر، بیشترین گله‌مندی را از خسارت‌های مالی که به وسایل نقلیه آن‌ها وارد می شود را دارند که یکی از مهمترین دلایل این شرایط وضعیت نابسامان آسفالت است.

در مواردی نیز بسیاری از مردم به دلیل ناآگاهی از حقوق شهروندی خود در صورت تحمل خسارت مالی و یا جانی از تجهیزات و امکانات فضای شهری طرح شکایت نمی کنند.

این بار شهروندی که به حقوق شهروندی خود واقف بود با وارد شدن صدمه به سر و صورت خود به دلیل سقوط میله های پرچم در بلوار معلم منطقه هشت اهواز از شهرداری شکایت کرد و شهرداری نیز به دلیل بیمه نبودن این تجهیزات به پرداخت کردن دیه به این فرد محکوم شد.

صدمه به هر فرد حقوقی و حقیقی باید جبران خسارت شود

معاون دادستان مرکز خوزستان نیز در خصوص حقوق شهروندی در شهر و وظایف شهرداری‌ها در این باره از نگاه حقوق عامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق قانون مسئولیت مدنی، صدمه به هر فرد حقوقی و حقیقی باید جبران خسارت شود.

علیرضا بیرانوند با اشاره به حادثه‌ای که برای این شهروند رخ داد افزود: در این حادثه هیچ‌بندی بین شهرداری منطقه و پیمانکار مبنی بر بیمه کردن پرچم‌ها و تجهیزات نصب شده دیده نشده و همین موضوع باعث شده تا شهرداری مکلف به پرداخت دیه به فرد حادثه دیده شود.

وی گفت: ترک فعل در این حادثه شامل شهردار نمی‌شود اما برای حفظ و امنیت جان و مال مردم باید پیش‌بینی‌های لازم برای نگهداری و بیمه کردن تجهیزات شهر انجام شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط