سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:04

کد خبر 640016

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:06:38


مهلت ۱۵ روزه دستگاه‌های اجرایی لرستان برای اتصال به سامانه زمین


باشگاه خبرنگاران/ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ۱۵ روز مهلت دارند به سامانه تخصصی پنجره واحد مدیریت زمین متصل شوند.

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در پنجمین جلسه کارگروه راهبری پنجره واحد مدیریت زمین در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی جهت تهیه لایه‌های اطلاعاتی حوزه کاری و بارگذاری در سامانه تخصصی خود باید به این سامانه متصل شوند.
وی اظهار داشت: این سامانه به آدرس zamin.gov.ir هم اکنون در حال بهره برداری است و تمام متقاضیان مردمی نیز می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق دولت من یا سامانه مذکور در هر مکان با کارتابل شخصی ثبت و بدون مراجعه به ادارات پاسخ لازم را دریافت کنند.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان نیز گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ موضوع اولویت دار دولت الکترونیک و با ۲ هدف کلی پیشگیری از مفاسد زمین‌خواری و ساماندهی نحوه ارائه خدمات حوزه زمین و ساختمان راه اندازی شده است.
بهروز دریکوند افزود: این سامانه از یک سو، قابلیت شناسایی تخلفات زمین خواری، ساخت و ساخت‌ها و هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز همچنین تخریب اراضی ملی و دولتی در همه حوزه‌های فعالیت بر روی زمین را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای فراهم و به عنوان بستری برای معرفی موارد زمین خواری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی ذیربط عمل می‌کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر این سامانه با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و مدیریت هوشمندانه فرآیند‌های بین دستگاهی جهت ارائه مجوز‌ها و استعلامات حوزه زمین و ساختمان، ساز و کار‌های مناسبی را جهت پیشگیری از بروز مفاسد و مشکلاتی نظیر جعل استعلامات و مجوزها، تبانی و ارتشا توسط زمین خواران، تداخل وظایف بین دستگاهی و عدم شفافیت در تصمیم گیری کمیسیون‌ها و شورا‌ها فراهم می‌نماید.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ترسیم شده پروژه در میان مدت، شامل تسهیل و ساماندهی خدمات حوزه زمین با ابزار‌های الکترونیک و در بلندمدت شامل هدایت مناسب سرمایه گذاران و متقاضیان به بهره برداری از اراضی کشور و استان بر مبنای ضوابط و اصول آمایش سرزمین است.
دریکوند گفت: تمامی فعالیت‌های این سامانه با ابزار‌های مکان محور و مدیریت سیستمی است و به شکل برخط در کوتاه‌ترین زمان و بدون حضور فیزیکی متقاضیان به ادارات صورت خواهد گرفت.
سطح اراضی جنگلی و مرتعی لرستان بیش از ۲ میلون و ۱۰۰ هزار هکتار است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط