سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:47

کد خبر 640055

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:29:46


آمادگی تیم‌های هلال‌احمر بوشهر برای اعزام به طبس


باشگاه خبرنگاران/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: تیم سفیران حمایت‌های روانی معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر برای اعزام به محل حادثه طبس اعلام آمادگی کردند.

احسان ایزدپناه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به تاکید ریاست جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان مبنی بر ارائه همه جانبه خدمات به حادثه دیدگان در استان بوشهر نیز با فراخوان تیم سحر آماده اعزام جهت ارائه خدمات حمایت‌های روانی به حادثه دیدگان و خانواده‌های متاثر از این حادثه است.
وی ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس افزود: تیم حمایت‌های روانی جمعیت هلال احمر با عنوان تیم سحر در زمان بروز حوادث برای ارائه خدمات حمایت‌های روانی در محل وقوع حادثه حضور پیدا می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: نام سحر برگرفته از عنوان سفیران حمایت روان است و نخستین بار این تیم‌ها ۱۰ سال پیش در زمان وقوع زمین‌لرزه ورزقان تشکیل شدند و اعضای آن برای حمایت روانی از زلزله‌زدگان به این مناطق اعزام شدند.
ایزدپناه تصریح کرد: در چنین حوادثی افراد بازمانده و خسارت دیده اگر فرصت سوگواری نداشته باشند سخت دچار آسیب می شوند.
وی گفت: تیم‌های سحر با همکاری روانشناسان، مددکاران اجتماعی و افرادی که دوره‌های مرتبط را گذرانده اند تشکیل شده و در زمینه روحی ، روانی و امداد رسانی به آسیب دیدگان کمک می کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: برهمین اساس پس از بروز حادثه در معدن طبس و اعلام آمادگی به تیم‌ها، این استان نیز تیم سحر خود را جهت حضور در محل حادثه به حالت آماده باش در آورده است.
ایزدپناه یادآور شد: ارائه حمایت‌های روانی و اجتماعی، تامین بهداشت (روحی و جسمی) آسیب دیدگان در حوادث از خدمات تیم‌های سحر سازمان جوانان هلال احمر است.
وی اضافه کرد: تیم سحر "سفیران حمایت‌های روانی" سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با هدف جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی و همچنین کاهش آثار ناشی از حوادث در زمان اضطراری در خدمت آسیب دیدگان هستند.
حادثه انفجار معدن طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب ۳۱ شهریور به دلیل انتشار آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت "معدنجو "طبس اعلام شد که در زمان حادثه براساس اعلام معدنکار، ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن مشغول کار بودند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط