سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 17:54

کد خبر 640149

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 13:03:06


آب شرب روستاهای بخش کوزران کرمانشاه پایدار شد


ایرنا/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از پایداری آب شرب روستاهای بخش کوزران شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: با نصب یک دستگاه شیر هوا و رفع شکستگی لوله روستاهای این بخش، افت فشار مرتفع و آب مجدداً پایدار شد.

رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به افت فشار آب در روستاهای مجتمع آبرسانی "شیخ مصطفی" در بخش کوزران اظهار کرد: به دنبال گزارش مشترکان این مجتمع مبنی بر افت فشار و قطعی آب در روستاهای مذکور، کارشناسان جهت بررسی‌های اولیه به محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: با توجه به توسعه شهر کوزران و روستاهای "بابان یاور عزیزی"، "دایار"، "ده‌باغ"، "گلودره" و "چگنی"، به منظور تأمین آب شرب این مناطق، به درخواست متقاضیان و با جذب مشارکت‌های مردمی، ۵۱۴ متر لوله گذاری توسط امور آبفای کوزران برای استفاده از انشعابات جدید اجرا شد.
داودی افزود: پس از بررسی‌های به عمل آمده از خط انتقال آب تا مخزن مجتمع شیخ مصطفی و همچنین پایش نشت‌یابی شبکه توزیع داخل روستاها، به دلیل هواگرفتگی، نشت آن قابل مشاهده نبود که در نهایت با نصب یک دستگاه شیرهوا و رفع شکستگی لوله روستاهای مذکور، افت فشار مرتفع و آب مجدداً پایدار شد.
مدیرعامل آبفای کرمانشاه در پایان از صبر و شکیبایی مشترکان و تلاش بی‌وقفه اکیپ حوادث و اتفاقات این امور، تقدیر و تشکر کرد و گفت: مشترکان در صورت مواجهه با هرگونه حوادث در حوزه آب و فاضلاب، مراتب را با مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ در میان بگذارند.
استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.
این استان اکنون حدود ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.
بخش کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه با ۱۰۸ روستا و ۱۶ هزار نفر جمعیت در ۵۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط