سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:51

کد خبر 640273

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:20:48


چند درصد مدارس استان همدان با مشارکت خیرین ساخته شده است؟


ایسنا/ مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ درصد مدارس در قالب مشارکت خیرین با دولت انجام شده است، گفت: در سال گذشته، حدود ۴۸ پروژه آموزشی با بیش از ۴۸ هزار متر مربع مساحت و ۳۶۸ اتاق کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان ساخته شد که از این تعداد، ۳۸ پروژه با زیر بنای ۱۹ هزار متر مربع در قالب ۱۵۰ کلاس درس با مشارکت خیرین انجام شد. 

حمید شیرازیانی، مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان ضمن اشاره به رهنمودهای شهید خدمت «آیت‌الله رئیسی» در راستای امر مقدس مدرسه‌سازی و مشارکت خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: طبق گفته شهید رئیسی خیرین شریک راهبردی دولت هستند و دولت موظف است از این خیرین به‌صورت ویژه حمایت کند چرا که همراهی خیرین توان دولت را در راستای محرومیت‌زدایی افزایش می‌دهد.

 وی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت و مشارکت خیرین، تصریح کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان در راستای مدرسه‌سازی همراه و همگام هستند و اعتبارات خوبی از این ناحیه تزریق و در راستای ساخت و ساز مدارس استفاده می‌شود.

وی از همراهی مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کنار اداره کل نوسازی مدارس استان همدان ابراز خرسندی کرد و گفت: میزان تعهد خیرین در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز از جشنواره بیست و سوم تا جشنواره بیست و ششم رشد زیادی داشت است.

شیرازیانی ادامه داد: تعهد خیرین مدرسه‌ساز در جشنواره بیست‌و سوم حدود ۶۰ میلیارد تومان، در جشنواره بیست‌و چهارم حدود ۷۴ میلیارد تومان، در جشنواره بیست‌و پنجم حدود ۹۰ میلیارد تومان و در جشنواره بیست و ششم بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بود.

ساخت ۸۰ پروژه آموزشی در سطح استان

وی به دستاوردهای اداره کل نوسازی مدارس استان همدان طی سه سال گذشته اشاره و تصریح کرد:  حدود ۸۰ پروژه آموزشی در قالب ۷۳ هزار متر مربع مساحت با ۸۱۷ اتاق کلاس درس و اعتبار ۴۲۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

وی از افزایش اعتبارات استانی از رقم ۶۰ میلیارد تومان به ۱۴۷ میلیارد تومان خبر داد و افزود: اعتبارات ابلاغی از سازمان مرکزی نیز از ۳۱۵ میلیارد تومان به ۴۷۷ میلیارد تومان و تخصیص از ۲۴ میلیارد تومان به ۹۳ میلیارد تومان رشد کرده است.

مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه تخصیص اعتبارات ملی نیز از ۲۳۲ میلیارد تومان به ۳۸۴ میلیارد تومان افزایش یافت، افزود: تزریق این اعتبارات سبب شد بخش عمده‌ای از فضاهای آموزشی که چندین سال به‌دلیل کمبود اعتبار و موانع و مشکلات زمین مانده بود، اجرا شود.

جمع‌آوری ۵ مدرسه کانکسی

شیرازیانی ضمن اشاره به طرح شهید پناهی مبنی بر جمع‌آوری مدارس کانکسی مستقل بالای ۱۱ نفر در کشور، تصریح کرد: در استان همدان ۱۶ مدرسه کانکسی داشتیم که حدود پنج مدرسه مشمول این طرح بودند و این مدارس تکمیل و جایگزین مدارس کانکسی شدند.

وی به طرح شهید عجمیان در راستای شاداب سازی، بهسازی و زیباسازی مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته از سوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز حدود ۳۰۰ میلیارد تومان کمک مالی دریافت و ۱۳ هزار کیلوگرم رنگ تهیه کردیم که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و بسیج دانش‌آموزی در کنار دانش‌آموزان نسبت به رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس اقدام کردند.

مدیرکل سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان بیان کرد: امسال نیز این طرح بصورت جامع ابلاغ و ۴۰ هزار کیلوگرم رنگ آماده شده است که در اختیار قرارگاه بسیج سازندگی و دانش‌آموزی در راستای بهسازی و شاداب سازی مدارس قرار خواهد گرفت.

شیرازیانی تامین نیاز شهرک‌های جدید در حال ساخت در حاشیه شهرها به فضاهای آموزشی را جزء وظایف سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان خواند و یادآور شد: اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و با حمایت مسئولان مدارس هدف این شهرک‌ها پیش‌بینی شده است تا دانش‌آموزان این شهرک‌ها نیز بتوانند از سرانه آموزشی بهره‌مند شوند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط