سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:58

کد خبر 640289

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:35:27


لطیفی: به نکونام گفتم باید آرامش را به استقلال منتقل کنی


فارس/مهاجم اسبق استقلال گفت: به نکونام گفتم بهترین کار این است که از حواشی دور باشی و تمرکزت فقط روی کار فنی باشد.
 علی لطیفی درمورد حضور در تمرین استقلال پیش از دربی صدوچهارم، اظهار داشت: به دعوت کادرفنی رفتیم تا در آستانه دربی، دلگرمی برای بازیکنان و دیگر اعضای تیم باشد. پیشکسوتان بزرگی آمدند و کوچکترین آن‌ها من بودم. همه این پیشکسوتان قلبشان برای استقلال می‌تپد و هیچکدام سهم خواه نیستند.وی افزود: خوشبختانه احمد شهریاری هم حضور داشت. فرصتی شد تا درمورد مشکلات و حواشی چند وقت اخیر صحبت کنیم. شهریاری گفت ما چند ماه است آمده‌ایم و قطعا این باشگاه به شرایط ایده‌آل می‌رسد. او گفت باشگاه از دوره‌های قبل حدود هزارمیلیارد بدهی دارد. به نظر من شهریاری در گذشته شایستگی‌های خودش را نشان داده، توانمند است و می‌تواند استقلال را به سرمنزل مقصود برساند.
استقلال به نفراتی مانند پیروانی یا باقری در کنار تیم نیاز دارد
مهاجم اسبق استقلال با اشاره به صحبت‌هایی که با بازیکنان و کادرفنی تیم مطرح شد، عنوان کرد: گفتم بحث ما فقط تیم استقلال است. حاشیه‌ای از طرف داود حقدوست که دوست من هم هست به وجود آمد اما هرکسی برای استقلال زحمت کشیده چه یک روز چه چندسال، باید احترامش حفظ شود. شاید این حاشیه شرایط پیچیده‌ای را به وجود آورد اما جواد باید تمرکزش فقط روی کارفنی باشد نه اینکه به سمت پاسخ دادن به دیگران برود. درمجموع دیدار و جلسه خوبی بود که در آن صادقانه صحبت کردیم و مشکلات را گفتیم.وی افزود: در تیم پرسپولیس افرادی مانند کریم باقری یا افشین پیروانی حضور دارند که به حفظ انسجام تیم و دفع حواشی کمک می‌کنند اما در استقلال از این دست افراد کنار نکونام نیست. البته خانواده استقلال چنین نفراتی را دارد اما از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. باید فردی درکنار تیم حضور داشته باشد که بتواند رابط خوبی بین باشگاه، بازیکنان و کادرفنی و هواداران باشد. باید دور نکونام و تیمش حصاری کشیده شود تا از حواشی دور باشند. باید از نفر یا نفراتی استفاده شود که هم بتوانند مشاور خوبی برای تیم باشند و هم امین مدیریت باشند تا به بهبود اوضاع کمک کنند.
نکونام در تله‌ای افتاده که محمود فکری در آن افتاد
لطیفی ادامه داد: به نظر من نکونام در تله‌ای افتاده که محمود فکری در آن افتاد. فکری هم خودش جواب مشکلات را می‌داد. کسی نبود حمایتش کند و اجازه ندهد به حاشیه کشیده نشود. به نکونام گفتم همه می‌دانند مشکلات و حواشی چیست ولی هوادار مشکلات را نمی‌بیند، برد و باخت را می‌بیند. بهترین کار این است که از حواشی دور باشی و فقط روی کارفنی تمرکز داشته باشی، او می‌گوید تنها هستم و مجبورم همه کارها را خودم انجام بدهم، حتی مربی بدنساز هم ندارم.وی افزود: نکونام به من گفت با حرف‌هایت کاملا موافقم ولی مشکلات زیادی دارم که مردم خیلی از آن‌ها را نمی‌دانند. من هم به او اطمینان دادم که مشکلات رفته رفته حل می‌شوند. بهتر است مراقب باشد تا اتفاقی که برای فکری افتاد، برای او نیفتد. برای من به عنوان یک هوادار استقلال، جایگاه این تیم مهم است. هیچ کس را هم سیاه یا سفید نمی‌بینم و همیشه سعی کرده‌ام حقایق را بگویم. برخی افراد دنبال سهم خواهی هستند و فقط به نفع خودشان حرف می‌زنند اما من اینطور فکر نمی‌کنم.
 به شهریاری گفتم نکونام اعتماد به نفس ندارد چون بعد از هر بازی یک حاشیه درست شد
پیشکسوت استقلال با اشاره به صحبت‌های فنی که روز گذشته مطرح شده، عنوان کرد: نکونام گفت من تیم خوبی بستم اما مشکل این است که از روز اول نفرات اصلی خودم را کنار هم نداشتم. با اینحال برای برد به اراک می‌رویم و با وجود همه مشکلات به دنبال انجام یک بازی هجومی و کسب 3 امتیاز دربی هستیم.وی تصریح کرد: بهترین اتفاق این بود که هلدینگ نکونام را حفظ کرد و در نقل و انتقالات هم بهترین یارگیری را داشتند. بعد از آن هم در بهترین زمان ممکن از نکونام حمایت کردند اما به شهریاری گفتم اعتقادم این است که نکونام اعتماد به نفس لازم را ندارد و این یک مشکل اساسی است. چون بعد از هربازی یک شایعه درست شد و تمرکز کل تیم را گرفت. نکونام نیازی به تعریف ندارد و من هم اهل تعارف نیستم. حقیقت را می‌گویم.لطیفی افزود: به نکونام گفتم بهتر است آرامش خودت را حفظ کنی و این آرامش را به بازیکنان هم انتقال بدهی، او گفت من هیچ وقت بازیکنان استقلال را انقدر با انگیزه و خوشحال ندیدم که بخواهند با تمام وجودشان بجنگند. به او گفتم انگیزه بالایی که خودت داری هم به تیم انتقال پیدا می‌کند و شرایط بهتری ایجاد می‌شود.
هواداران بدانند با هر نتیجه‌ای، دنیا به آخر نمی‌رسد
مهاجم اسبق استقلال درمورد بازی مهم فردا، اظهار داشت: متاسفانه این فرهنگ در ما جا افتاده که با باخت در دربی زندگی برای هواداران به پایان می‌رسد. این فشار از طرف هوادار، به ترتیب به کادرفنی، بازیکنان و مدیریت هم منتقل می‌شود. به همین خاطر استرس زیادی به وجود می‌آید و همه برای نباختن وارد زمین می‌شوند. بااینحال مسائلی هم وجود دارد که می‌توانند امیدوار کننده باشند. به عنوان مثال نکونام شاید بیشتر از هر دوره‌ای چه در زمان بازیکنی چه در زمان مربیگری‌اش، برای این بازی انگیزه دارد.لطیفی ادامه داد: همچنین استقلال به برد و 3 امتیاز این مسابقه خیلی نیاز دارد. به همین خاطر خوشبختانه انگیزه بازیکنان استقلال بیشتر از رقیب است و همین اتفاق می‌تواند عامل مهمی برای موفقیت در این مسابقه باشد اما درکل هواداران باید بدانند که با هر نتیجه‌ای، دنیا به آخر نمی‌رسد.
پرسپولیس وحدت تاکتیکی ندارد
وی افزود: پرسپولیس تیم خیلی خوبی است اما نبود وحدت تاکتیکی نقطه ضعف این تیم است. بااینکه پرسپولیس ثبات لازم را نداشته اما حرکتش رو به رشد بوده است. به نظرم فردا علی علیپور می‌تواند خطرناکترین بازیکن پرسپولیس باشد. او بازیکن خلاقی نیست ولی از آن بازیکنانی است که درشرایط سخت می‌توانند روند بازی را عوض کنند.مهاجم اسبق استقلال گفت: علیپور بازیکن ایستا نیست و چون پرس می‌کند ممکن است سازمان دفاعی استقلال دچار مشکل شود. حضور اورونوف که یک در مقابل یک‌ها را به خوبی پشت سرمی‌گذارد هم می‌تواند به توان هجومی پرسپولیس کمک کند. بااینحال هر مربی بتواند بازیکنان را از نظر انگیزه، تمرکز، آرامش و جنگندگی در سطح خوبی آماده کند، شانس خیلی بیشتری برای موفقیت در این مسابقه پیدا می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط