سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 23:55

کد خبر 640629

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 19:32:11


گروه‌های تخصصی چه زمانی به محبوسین در معدن می‌رسند


تسنیم/ مدیرعامل زیرزمینی معدن طبس گفت: شاید عملیات چندین روز به طول بینجامد، اما واقعا شرایط سختی در پیش داریم.

مدیرعامل زیرزمینی معدن طبس درباره آخرین وضعیت عملیات امداد و نجات در معدن زغالسنگ طبس اظهار داشت: از ابتدای عملیات و نجات در معدن زغال‌سنگ طبس، امدادگران مسیر 800 متری را طی کردند و به 2 مسیر 500 برای رسیدن کارگاه نهایی دسترسی پیدا کردند‌.

وی با بیان اینکه اجساد کشف شده همگی در مسیرهای ابتدایی و ورودی ‌قرار داشتند، افزود: اکنون که در عمق 220 متری سطح زمین و مرکز کانونی حادثه قرار داریم کار گروه امداد و نجات معدن تمام شد و کار به گروه‌های تخصصی واگذار شد.

مدیرعامل زیرزمینی معدن طبس با بیان اینکه مسیر بر اثر انفجار مسدود شده و محدودیت‌های بسیاری برای تردد داریم، تصریح کرد: گروه‌های تخصصی معدن که اکنون در منطقه حضور دارند باید پس از آواربرداری مسیر را دادمه دهند.

وی با بیان اینکه عملیات دسترسی به گرفتاران  در معدن از دو جبهه آغاز شده و اکیپ‌های تخصصی مستقر شده‌اند اما کار بسیار سخت است، خاطرنشان کرد: چون ریزش مداوم داریم لذا باید بعد از ایمن‌سازی ادامه مسیر داد و پیش‌بینی دقیق از رسیدن به محبوسین ‌‌نداریم.

مدیرعامل زیرزمینی معدن طبس با بیان اینکه اگر شرایط نرمال باشد تا عصر امروز به افراد محبوس دسترسی پیدا خواهیم کرد، اظهار داشت: اگر غیر از این باشد شاید عملیات چندین روز به طول بینجامد و با وجود اینکه گاز متان تخلیه شده، اما واقعا شرایط سختی در پیش داریم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط