سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 21:57

کد خبر 640641

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 19:42:16


برقراری ۳۰۷۰ تماس با مرکز فوریت‌های پلیس فتا خراسان شمالی


تسنیم/ رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی، گفت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با هدف پیگیری و واکنش سریع در برابر آسیب‌ها، تهدیدات و جرائم برخط راه‌اندازی شده که این موضوع رضایت‌ خاطر شهروندان را در پی داشته است.

سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از برقراری 3 هزار و 70 مورد تماس با مرکز فوریت‌های سایبری در 3 ماهه دوم سال جاری خبر داد و اظهار داشت: تمامی شهروندان می‌توانند به صورت شبانه روزی از طریق شماره تماس 096380 و یا مراجعه به سایت پلیس فتا بخش فوریت‌های سایبری با کارشناسان پلیس فتا ارتباط برقرار و مواردی از جمله کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت‌های آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و اعلام تارنماهای مجرمانه در فضای مجازی را گزارش کنند.

وی با اشاره به اینکه برقراری ارتباط تلفنی با مرکز فوریت‌های سایبری یکی از آسان‌ترین روش‌های برقراری ارتباط مردم با پلیس فتا است، افزود: کارشناسان حاضر در این مرکز به صورت 24 ساعته در حال خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره به مردم عزیز هستند.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با بیان اینکه در 3 ماهه دوم سال جاری 3 هزار و 70 مورد تماس با مرکز فوریت‌های پلیس فتا برقرار شده است، تصریح کرد: در این مدت 123 نفر به صورت حضوری به این مرکز مراجعه و خدمات لازم به آنها ارائه شده است.

شاکری با اشاره به اینکه در طول این مدت 245 مورد گفت‌وگوی بر خط از طریق سایت پلیس فتا به ثبت رسیده است، گفت: در این بازه زمانی بیش از 30 میلیارد و 738 میلیون ریال که از شهروندان کلاهبرداری شده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا مسدود و مبالغی از آن به حساب مالباختگان عودت داده شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط