چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:02

کد خبر 641257

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 11:33:37


افزایش ۵۰ برابری تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر


ایرنا/ مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش ماهی از سال ۱۳۹۶ با ظرفیت ۲۵۰ تن در آب‌های این استان آغاز شد و با گذشت هفت سال این ظرفیت به ۱۲ هزار و ۷۵۰ تن رسیده است.

عقیل امینی، مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: به زودی با افتتاح مگاپروژه پرورش ماهی در قفس یکهزار تنی در استان بوشهر ظرفیت تولید این آبزی به ۱۳ هزار و ۷۵۰ تن خواهد رسید.
وی افزود: هم اینک ۱۶ مزرعه به تعداد ۸۹ قفس تولید ماهی در استان بوشهر فعال است.
امینی ادامه داد: میزان تولید در بخش پرورش ماهی در استخرهای پیش ساخته و بتنی نیز هم اینک به ۱۴۴ تن افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر یادآور شد: تولید جلبک، صدف خوراکی و زینتی، ماهیان زینتی، زالو و کرم نرئیس در استان بوشهر افزایش یافته و امسال نخستین کارگاه تولید کرم نرئیس برای تامین خوراک مولدین میگو و همچنین کارگاه تولید صدف خوراکی بهره برداری شد.
امینی گفت: فعالیت‌های شیلاتی یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی استان بوشهر به حساب می‌آید که از لحاظ اشتغال زایی، درآمد و تامین بخش مهمی از پروتئین جامعه جایگاه مهمی در استان و کشور دارد.
وی تصریح کرد: کمبود بچه ماهی یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت صنعت پرورشی این آبزی است طوریکه این امر باعث شده تا قفس‌های پرورش ماهی نتوانند با ظرفیت کامل تولید داشته باشند.
امینی ادامه داد: در همین راستا پارسال ۲ طرح تکثیر و نرسری ماهیان دریایی کلنگ زنی شده است و روز گذشته نیز عملیات اجرایی ۲ طرح با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی آغاز شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اجرای طرح های پروش ماهی در قفس زمینه استغال مستقیم ۴۲۵ نفر را فراهم کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط