چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:00

کد خبر 641286

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 11:46:54


۲۳۰ هکتار از زمین‌های وقفی زنجان برای نهضت ملی مسکن اختصاص یافت


ایرنا/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۲۳۰ هکتار از زمین‌های وقفی استان برای نهضت ملی مسکن اختصاص یافت و به مناطق شهری الحاق شد که ۲۲۰ هکتار آن در شهر قیدار قرار دارد.

حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در نشست خبری به رویکرد سازمان اوقاف در خصوص در اولویت قرار دادن سرمایه گذاری در موقوفه ها اشاره کرد و اظهار کرد: در این راستا ارایه طرح های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان ها در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه بیشتر یک نهاد اقتصادی است درحالیکه اغلب مدیران و مردم تصور می کنند که اوقاف یک سازمان فرهنگی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در ۲ سال اخیر در حوزه سرمایه گذاری در موقوفه ها در استان اتفاق قابل توجهی افتاده که الحاق ۲۳۰ هکتار از زمین های وقفی برای طرح های نهضت ملی مسکن از جمله این نمونه هاست.
کرمی گفت: یکی از موارد سرمایه گذاری در حوزه موقوفه ها، تاسیس نیروگاه‌های خورشیدی در اراضی وقفی است که تحقق این مهم به تعامل و همکاری دستگاههای متولی نیاز دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به تعیین تکلیف زمین وقفی سه هزار متری در اختیار اداره ورزش و جوانان ابهر اشاره کرد و گفت: برای این زمین درصدد جذب سرمایه گذار هستیم که این موضوع گامی در جهت احیای این موقوفه است هرچند واکنش ها و تبلیغات نادرستی در این حوزه علیه اوقاف به راه انداختند.
کرمی ایجاد باغ زیتون پنج هکتاری در طارم را از دیگر طرح های سرمایه گذاری اوقاف در استان برشمرد و گفت: این طرح با حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار طی ۲ ماه آینده به سرانجام می رسد.
استان زنجان، هزار و ۶۹۶ مورد مسجد و مکان مذهبی و هزار و ۱۱۱ مورد موقوفات کشاورزی و املاک دیگر دارد که مجموعا بیش از ۳۳ هزار رقبه (مکان مستقل و مشخص وابسته به موقوفه) را شامل می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط