چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:58

کد خبر 641368

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:41:39


استقلال به پرسپولیس می‌رسد؟


ایسنا/ مهم‌ترین جدال هفته ششم لیگ‌برتر بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد؛ دیداری که با وجود این که نام داربی تهران را یدک می‌کشد، در خارج از تهران برگزار می‌شود.
استقلال و پرسپولیس بازی بزرگ هفته ششم لیگ‌برتر فوتبال را از ساعت ۱۹ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار خواهند کرد.
پرسپولیس درحالی‌ که با گاریدو روند رو به رشدی را دنبال می‌کند؛ در پی تداوم رکورد نباختن‌هایش در داربی‌های لیگ برتر است. آن‌ها پس از دو تساوی، بر فولاد فائق آمدند و آلومینیوم اراک را شکست دادند تا در جمع بالانشینان جدول‌ نمایان شوند.
در سمت مقابل استقلال از ابتدای فصل تاکنون روند متلاطمی داشته و فعلا شانس حضور در جمع بالانشینان جدول رده‌بندی نصیب این تیم نشده است. آبی‌ها برای دل‌ کندن از میانه جدول چاره‌ای جز شکست پرسپولیس ندارند.
انگیزه‌های نکونام در داربی ۱۰۴
نکته جالب توجه راجع به داربی ۱۰۴ اینکه، جواد نکونام تاکنون به عنوان بازیکن و سرمربی پنج بار در داربی‌ها قرار گرفته که در هیچ‌کدام نه برنده شده و نه بازنده. سهم نکو در این تقابل مساوی بوده است. البته این نبرد جذاب برای سرمربی استقلال جهت ماندن در جمع آبی‌ها هم مهم است و حالا جواد برای غلبه بر پرسپولیس دو انگیزه ویژه دارد؛ اولی شکستن طلسم مساوی‌های متعدد و سپس ابقا روی نیمکت استقلال.
طلسم پرسپولیس در اراک
اگر خرافاتی نباشید هم به بُعد منفی روانی اراک برای پرسپولیسی‌ها پی می‌برید. قرمزهای پایتخت در مجموع ۷ بازی در این شهر، چهار بار با باخت رو به رو شده‌اند و دو برد و یک تساوی هم مقابل نام این تیم نمایان است. استقلالی‌ها، اراک را برای میزبانی از پرسپولیس انتخاب کرده‌اند و این موضوع شاید خیلی هم تصادفی نباشد.
داربی ۱۰۴؛ سومین داربی خارج از تهران
داربی بزرگ پایتخت، پس از ۲۲ سال قرار است در خارج از تهران برگزار شود. دو داربی قبلی که در خارج از پایتخت برگزار شده با نتیجه تساوی همراه بوده است و باید دید بعد از بندرعباس و تبریز، سومین داربی خارج از خانه به چه نتیجه‌ای خواهد انجامید.
در مجموع ۱۰۳ داربی گذشته، سهم پرسپولیس ۲۷ برد و سهم استقلال ۲۶ برد بوده‌است. ۵۰ بازی نیز با نتیجه مساوی تمام شده‌است. همچنین سه مرتبه بازی دو تیم در جام حذفی در داربی‌های ۳۱ و ۹۳ و ۹۶ به ضربات پنالتی کشیده شده که استقلال در دفعات دوم و سوم و نخستین بار پرسپولیس پیروز شدند. در این بازی‌ها در مجموع ۱۹۵ گل به ثمر رسیده‌است که سهم سرخ‌پوشان ۱۰۱ گل و سهم آبی‌پوشان ۹۴ گل بوده‌است.
وضعیت در جدول: استقلال با ۵ امتیاز از ۴ مسابقه در رده نهم جدول جای گرفته و پرسپولیس هم با ۸ امتیاز از ۴ بازی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط