چهارشنبه 04 مهر 1403 - 17:56

کد خبر 641542

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 15:58:00


برخی مدیران قزوینی در شرکت «طراوت‌نوین» سرمایه‌گذاری کرده‌اند


مهر/ دادستان سابق قزوین با بیان اینکه پرونده شرکت «طراوت‌نوین» با ۴۲ هزار میلیارد تومان جمع‌بندی شده است، گفت: برخی مدیران استان قزوین در شرکت «طراوت‌نوین» سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

حسین رجبی، طراوت نوین اظهار کرد: در ابتدای آغاز فعالیت، در نظر گرفتیم تا ۵۷ عنوان برنامه ذیل سند تحول دستگاه قضا و الگو گرفتن از آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

دادستان قزوین با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شد، بیان کرد: در راستا کاهش جمعیت کیفری اقدامات خوبی انجام شد که نتیجه آن قرار گرفتن استان قزوین در جایگاه برتر کشوری در حوزه جمعیت کیفری بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، اشتغال‌زایی برای زندانیان و خانواده آن‌ها و همچنین اشتغال‌زایی برای معتادین اقدامات شایانی انجام شده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ سیاست کاهش تعداد پرونده را طی کردیم که با برگزاری ۹۹ جلسه شبانه‌روزی پرونده‌های مسن استان را از یک هزار و ۹۰۰ پرونده به ۲۶۰ پرونده رسید.

این مسئول با بیان اینکه ۸ هزار صفحه برای شرکت طراوت‌نوین به جرم پولشویی و اخلال در نظام اقتصادی پرونده تشکیل شد، گفت: این شرکت سالانه کمتر از ۲ میلیون تومان مالیات می‌داد اما با ورود مدعی‌العموم مالیات پرداختی او به ۹۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه این شرکت بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت داشت اما هیچ دستگاهی بر آن نظارتی نکرد و همه گلایه‌ها را به سمت مدعی‌العموم بردند، تاکید کرد: تعدادی از مدیران استان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و ماشین گرفته بودند.

دادستان پیشین قزوین تصریح کرد: توهین‌ها و حمله به من و خانواده‌ام اثری در من نگذاشت و من اگر مدیر بی‌اخلاقی بودم حتماً سندهای واریزی مدیران را افشا می‌کردم.

وی با بیان اینکه پرونده طراوت‌نوین را در مدت یک سال و هشت روز جمع‌بندی کردیم، یادآور شد: اصل پول ۸ هزار میلیارد تومان و کل مطالبات ۴۲ هزار میلیارد تومان است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط