چهارشنبه 04 مهر 1403 - 19:55

کد خبر 641633

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:57:11


۹۶ درصد مطالبات گندم‌کاران کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد


ایرنا/ مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت بیش از ۹۶ درصد از کل مطالبات به گندم‌کاران استان خبر داد.

ابوالحسن صداقت‌کیش، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: همه مطالبات گندم‌کاران شهرستان‌های گرمسیری استان تسویه‌حساب شده و مطالبات شهرستان‌های سردسیری نیز در روزهای آینده تسویه می‌شود.
وی افزود: بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال مطالبات پرداختی به گندم‌کاران استان است و در مجموع بیش از ۹۶ درصد از کل مطالبات گندم‌کاران استان پرداخت شده‌است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مابقی مطالبات که نزدیک به ۶۴۰ میلیارد ریال است در روزهای آینده پرداخت می‌شود.
صداقت‌کیش ابراز کرد: میزان خرید گندم از کشاورزان استان به نسبت سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.
میانگین خرید تضمینی خرید گندم در سال های گذشته ۴۰ هزار تن بود. سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۳۶ هزار تن خرید مازاد گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.سال گذشته با شاخص های متعدد و شرایط اقلیمی مناسبی که وجود داشت حدود ۷۴ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استان خریداری شد.
وضعیت نشان می دهد که در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل و حتی دهه های قبل از آن یک رکورد تاریخی در بخش خرید تضمینی گندم ثبت شده است.
سطح زیر کشت گندم در استان در سال زراعی جاری ۹۰ هزار هکتار بوده که ۷۵ هزار هکتار ان دیم و ۲۰ هزار هکتار آن آبی بوده است.
سالانه حدود یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که نیمی از این میزان محصولات زراعی است. این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط