چهارشنبه 04 مهر 1403 - 21:51

کد خبر 641920

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 19:52:09


بازگشت مالکیت کارخانه تولید رب‌گوجه به شرکت هفت‌تپه


صدا و سیما/ مدیرعامل شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه گفت: با ابطال رأی مالکیت بخش خصوصی سابق هفت‌تپه بر کارخانه رب‌گوجه این شرکت، مالکیت این واحد تولیدی به شرکت هفت تپه بازگشت.

علیرضا دورباشی‌زاده، مدیرعامل شرکت کشت‌وصنعت نیشکر هفت‌تپه بیان داشت: رأی مالکیت بخش خصوصی سابق هفت‌تپه بر کارخانه رب‌گوجه این شرکت ابطال شد و این کارخانه به مالکیت هفت تپه بازگشت.
وی افزود: ۵ پرونده حقوقی پیرامون کارخانه تولید رب گوجه فرنگی هفت‌تپه به عنوان یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه شرکت کشت و صنعت هفت تپه در سال‌های اخیر تشکیل شد که پنج پرونده داوری علیه این کارخانه صادر شده بود و شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ارائه اسناد متقن و با دفاعیات مناسب توانست نسبت به ابطال چهار رای داوری طی ماه‌های اخیر به موفقیت برسد.
دورباشی زاده ادامه داد: مهمترین و آخرین رای داوری باقی مانده پیرامون مالکیت شرکت رب گوجه بود که این مهم نیز در روز‌های اخیر باطل و مالکیت شرکت رب گوجه به صورت کامل به شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه برگشت.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بازگشت مالکیت کارخانه تولید رب گوجه به شرکت هفت تپه را یکی از دغدغه‌های مهم مدیران و کارگران این شرکت عنوان و اضافه کرد: دستگاه قضایی با شجاعت و به طور عادلانه این پرونده را مورد ارزیابی قرار داد که جای قدردانی دارد.
وی می‌گوید: کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه همواره در بزنگاه‌های مورد نیاز در صیانت از اموال شرکت حضور آگاهانه داشتند که این غیرت و حمیت کارگران در دفاع از حقوق شرکت هفت تپه نوید دهنده روز‌های خوب برای این شرکت است.
بعد از خلع ید مالکان سابق هفت تپه و بازگشت شرکت هفت تپه به دولت، تکلیف کارخانه رب گوجه به عنوان یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه شرکت کشت و صنعت هفت تپه نامعلوم و موجب نگرانی کارگران شده بود.
دعوای حقوقی پیرامون تعیین تکلیف مالکیت شرکت رب گوجه فرهنگی هفت تپه به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت کشت و صنعت در دستگاه قضایی پیگیری شد که سرانجام پس از چند سال، مالکیت این کارخانه به شرکت کشت و صنعت هفت تپه بازگشت.
این کارخانه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت کشت و صنعت هفت تپه که در اراضی این شرکت نیز احداث شده ظرفیت تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن رب گوجه را دارد.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران هجدهم آذر ۱۳۴۰ افتتاح شد؛ این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.
شرکت هفت تپه پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صد‌ها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند.
با گره گشایی از مشکل‌های این شرکت در دولت سیزدهم، بار دیگر کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط