پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:44

کد خبر 642030

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 21:53:26


افزایش ۱۰ درصدی بازدید گردشگران از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه


تسنیم/ مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان بازدید گردشگران از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

داریوش فرمانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: در این هفته 12 عنوان برنامه در استان کرمانشاه اجرا و چهار پروزه گردشگری نیز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته گردشگری در امسال با شعار صلح اجرا می‌شود عنوان کرد: جشنواره نقاشی صلح در محوطه تاریخی طاقبستان برگزار و آثار تولیدی برای بررسی به وزارتخانه ارسال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: دیدار با امام جمعه، هماهنگی با دستگاه‌های متولی برای مقابله با تورهای غیرمجاز، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای راهنمایان، نواختن زنگ گردشگری در مدارس استان و برگزاری جشنواره‌های مختلف برای محصولات کشاورزی و برندسازی آن‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانی از افزایش 10 درصدی بازدید گردشگران از محوطه‌های تاریخی استان در 6 ماهه ابتدای امسال خبرداد و افزود: سال گذشته 600 هزار نفر برای بازدید از محوطه‌های تاریخی بلیت تهیه کرده‌اند اما برآورد می‌شود در مجموع بیش از دو میلیون گردشگر از استان بازدید کرده باشند.

وی از برگزاری خوراک، راه‌اندازی نخستین آشپزخانه صنعتی غرب کشور، خانه خوراک و نخستین آکادمی خوراک غرب کشور در آینده نزدیک خبرداد و گفت: برنامه جامع گردشگری برای استان کرمانشاه تدوین شده که اجرای آن نیازمند 60 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بیان کرد: در 18 ماه گذشته بیش از 16 میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری به بخش خصوصی پرداخت شده است.

فرمانی با بیان اینکه در مجموع سال گذشته 12 میلیارد تومان برای روشنایی و سرویس بهداشتی محوطه‌های تاریخی طاقبستان، ویس قرنی، بیستون و سراب نیلوفر هزینه شده است گفت: در زمینه تأمین زیرساخت‌ها نیازهای بخش خصوصی و تسهیلات مورد نیاز آن‌ها احصا و به وزارتخانه ارسال شده و ما نیز می‌توانیم در زمینه راه دسترسی کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی هنوز مشخص نشده و برای اعتبارات استانی نیز در حال رایزنی هستیم افزود: اعتبارات استانی سال گذشته 31 میلیارد تومان و اعتبارات ملی با رایزنی انجام شده به 40 میلیارد تومان رسید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط