پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:46

کد خبر 642076

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 22:23:51


گزارش معاون ارتباطات واطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور از برنامه‌های پزشکیان در نیویورک


ایرنا/ معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور برنامه‌های روز دوم دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور در نخستین حضور وی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد را تشریح کرد.

مهدی طباطبایی روز چهارشنبه چهار مهر ماه ۱۴۰۳ در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نخستین جلسه روز دوم برنامه های رئیس جمهور نشست با علمای ادیان ابراهیمی با حضور نمایندگان مسیحیان، یهودیان و مسلمانان امریکایی بود.
طباطبایی افزود: هم نمایندگان مسیحیت و هم یهودیان از تفکیک صهیونیزم با دین کهن یهودیت قدردانی جدی داشتند و خویشتنداری قهرمانانه جمهوری اسلامی برابر تحریکات را مقدمه صلحی جهانگیر ارزیابی کردند.
وی اظهار داشت: اظهارات رئیس جمهور پزشکیان نیز که در حقیقت امتداد گفتمان وفاق و آشتی این بار در پهنه بین المللی بود مورد توجه خاصی قرار گرفت.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: جلسه بعدی نیز نشست با علمای شیعه مقیم آمریکا بود که اظهارات رئیس جمهور و تسلط عمیق وی بر متون اسلامی بسیار کانون توجه دانشمندان و علمای شیعه در آمریکا که از ملیت های مختلف هم بودند، قرار گرفت.
طباطبایی افزود: ملاقات وزیر خارجه چین، رئیس جمهور صربستان نیز در محل اقامت رئیس جمهور برگزار شد و پس از ارائه سخنرانی در صحن سازمان ملل جلسه با مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در سازمان ملل انجام شد.
وی تصریح کرد: مصاحبه با شبکه الجزیره انگلیسی آخرین برنامه روز دوم بود که دکتر پزشکیان با تبیین موضوع اتحاد و وفاق در جهان اسلام، تجاوز و گستاخی های رژیم صهیونیستی را محکوم به شکست دانست.
معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: در بحبوحه مراودات دیپلماتیک گاه اخبار جنجالی و به کلی فاقد اعتباری در تهران منتشر می شود اعم از حاشیه پردازی کاملا دروغین راجع به ملاقات با رئیس جمهور ترکیه، لیست های مخدوش و غیردقیقی که به عنوان همراهان رئیس جمهور منتشر می شود، فیک نیوزهایی درباره حضور همراهان رئیس جمهور در گردشگاه ها و مراکز خرید و... که همگی ناصحیح است و مصداق غلبه حاشیه بر متن.
طباطبایی گفت: همین قدر کفایت می کند بگویم دیدار با اردوغان در وضعیتی انجام شد که رئیس جمهور ترکیه به انتظار حضور دکتر پزشکیان نشسته بود نه بالعکس و ملاقات در کمال احترام و تشریفات دیپلماتیک انجام شد.
وی افزود: هیأت همراهان رئیس جمهور هم معدود دفعات خروجی که از هتل محل اقامت داشته ایم فقط برای حضور در جلسات سازمان ملل بوده است. اسیر اینترنشنال و نسخه های وطنی آن نشویم. مأموریت بزرگی برای ایران دنبال شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط