جمعه 06 مهر 1403 - 01:29

کد خبر 642103

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 22:47:05


کمبود نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی در یزد


مهر/ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از انجام ۴ هزار و ۱۱ عملیات و کمبود نیرو در سال جاری با این حجم عملیات خبرداد.

سعید پاک سرشت، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد در آستانه روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی عنوان کرد: این عملیات شامل نزدیک به ۲ هزار حریق و بیش از ۲ هزار حادثه است این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته آتش‌نشانان یزد در ۱۱۰۸ مورد حریق و ۱۰۳۹ مورد حادثه شرکت کردند.

وی ادامه داد: آتش نشانان در نیمه نخست امسال جان ۳۷۹ نفر را نجات دادند، ۱۵۹ نفر حادثه دیده و ۳ نفر آتش نشان مصدوم و متاسفانه ۳۱ نفر از شهروندان در حوادث جان خود را از دست داده اند.

انجام ۴ هزار عملیات در سال جاری/ کمبود نیروهای عملیاتی در یزد

پاک‌سرشت عنوان کرد: در نیمه نخست امسال هزار و ۱۰۲ مورد استقرار و نزدیک به ۷۰۰ مورد اعزام کمکی برای حوادث و حریق در یزد انجام شده است.

وی از انجام ۲۱۴۷ عملیات در مدت مشابه سال قبل شامل ۱۱۰۸ مورد حریق و ۱۰۳۹ مورد حادثه خبر داد و افزود: آتش نشانان در نیمه نخست سال گذشته ۱۹۳ نفر را نجات دادند، ۸۷ نفر حادثه دیده و ۲ آتش نشان نیز مصدوم شدند و ۱۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

گستردگی دایره ارائه خدمات

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اظهار کرد: متاسفانه تعداد نیروهای عملیاتی سازمان متناسب با جمعیت بیش از ۸۲۵ هزار نفری تحت پوشش این سازمان نیست.

وی اعلام کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری یزد در حال حاضر شهر یزد و شهرهای حمیدیا و شاهدیه و روستاهای بخش‌های مرکزی و اکرم آباد شامل اکرمیه، اکرم آباد، حسین آباد، سید میرزا، ملا باشی، محمدآباد، دهنو، خویدک، صنعتی شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی را تحت پوشش دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط