شنبه 07 مهر 1403 - 13:50

کد خبر 644468

شنبه 07 مهر 1403 - 11:43:58


پیش‌بینی کاهش ۸ درجه‌ای دما در همدان


تسنیم/ مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان، گفت: امروز و فردا دمای هوای همدان ۸ درجه کاهش می‌یابد.

محمد حسن باقری شکیب، مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از کاهش 8 درجه ای دمای روزانه در همدان در امروز و فردا خبر داد و اظهار داشت: برای روز دوشنبه کمینه دمای در برخی نقاط استان به 5 درجه و حتی کمتر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ساعاتی از امروز افزایش ابر و بارش‌های خفیف را در برخی از نقاط استان خواهیم داشت، تصریح کرد: در نیمه شمالی و شرق استان بارش‌ها به شکل نقطه‌ای و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان، افزود: در طول امروز و فردا تا روز دوشنبه کاهش محسوس دمای در روز و صبحگاهی را خواهیم داشت به طوری که دمای برخی نقاط به کمتر از 5 درجه هم خواهد رسید.

باقری شکیب گفت: امروز و  فردا دمای در روز 8 درجه کاهش می‌یابد و حداکثر دمای همدان به 20 درجه سانتیگراد خواهد رسید. برای روز دوشنبه هم بارش پراکنده و نقطه‌ای باران پیش‌بینی‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم هفته افزایش دمای صبحگاهی و در روز را خواهیم داشت، عنوان کرد: پس در روزهای پایانی هفته دمای هوا به حالت عادی برمی‌گردد.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان، گفت: در شبانه روز گذشته گل تپه با حداقل دمای 9 درجه به عنوان خنک‌ترین نقطه استان و نهاوند با حداکثر دمای 31 درجه، به عنوان گرمترین شهرستان استان ثبت و گزارش شده است. در این مدت دمای هوای شهرستان همدان نیز بین 11 و 28 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

باقری شکیب با بیان اینکه عمده بارش‌های پاییزی از اواخر آبان‌ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: بر اساس‌ پیش‌بینی‌های بلند مدت، پاییز امسال از نظر بارشی پربار نخواهد بود.

وی افزود: از نظر دمایی هم پاییز امسال یک تا یک و نیم درجه سانتیگراد گرمتر از نرمال پیش‌بینی شده است، البته این پیش‌بینی‌ها صحت 100 درصدی ندارد و اطلاعات نقشه‌ها در حال تغییر است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط