شنبه 07 مهر 1403 - 13:49

کد خبر 644470

شنبه 07 مهر 1403 - 11:45:14


افزایش ابر، رگبار باران و خیزش گرد‌و‌خاک در کرمان


تسنیم/ کارشناس هواشناسی استان کرمان از خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار و افزایش ابر و رگبار باران در روزهای آینده در در سطح استان کرمان خبر داد.

مریم سلاجقه، کارشناس هواشناسی استان کرمان با اشاره به شرایط جوی استان کرمان، اظهار داشت: امروز پدیده‌های مختلف جوی را در سطح استان کرمان شاهد هستیم و آخرین گزارش ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که صبح امروز آسمان در شهرستان زرند غبارآلود بوده و دید در این شهرستان به 8 کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه برای مناطق شمال غربی، شمالی و نیمه شرقی استان وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: تا اواسط این هفته با توجه به سمت و سرعت باد و انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار، خیزش گرد و خاک، افزایش غلظت غبار در مناطق شمالی، غربی و نوار شرقی استان پیش‌بینی می‌شود، که متعاقباً کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق را به همراه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، با اشاره به اینکه هفته گذشته هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان صادر شد، گفت: کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در بخش‌هایی از راور، زرند و انار و نیمه شرقی استان کرمان خواهیم داشت و توصیه می‌شود کسانی که قصد سفر به استان‌های یزد و سیستان و بلوچستان را دارند، حتماً از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

وی با بیان اینکه افزایش ابر، پدیده دیگری است که پیش‌بینی می‌شود، افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش ابر و رگبار باران در مناطق جنوب غربی، مرکزی و برخی مناطق شرقی و شمالی استان به ویژه ارتفاعات و نواحی سردسیر این مناطق دور از انتظار نیست.

سلاجقه با اشاره به اینکه افزایش ابر برای برخی از مناطق از جمله ارتفاعات شهرستان زرند، کرمان، رفسنجان، سیرجان، رابر و لاله‌زار بارش‌های رگباری و ضعیفی را به همراه دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولاتی چون گردو و پسته است، با بارش‌های کوتاه و کم هم احتمال خسارت به این محصولات وجود دارد و توصیه می‌شود باغداران آمادگی برداشت محصول خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی هم این هفته، هفته خنک‌تری را نسبت به هفته گذشته خواهیم داشت، ادامه داد: کاهش محسوس دما در روزهای ابتدایی هفته برای اغلب مناطق استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته دمای کرمان حداکثر به 31 درجه سانتیگراد و صبح امروز هم به دلیل وجود ابر و غبار حداقل دمای کرمان به 15 درجه سانتیگراد رسید، گفت: امروز کرمان در گرم‌ترین ساعات به 32 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه لاله‌زار با حداقل دمای 4 درجه سانتیگراد خنک‌ترین صبح را داشت و حداکثر دمای در استان به 42 درجه سانتیگراد در شهرهایی مانند کهنوج و رودبار رسید، افزود: روند کاهشی دما تا روزهای پایانی هفته در سطح استان کرمان ادامه دارد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط