یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 10:53

کد خبر 645311

یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 07:59:42


هوای گیلان تا ۱۰ درجه گرم‌تر می شود


ایمنا/ کارشناس هواشناسی گیلان گفت: از ظهر امروز، سامانه بارشی به تدریج از استان خارج می شود و از روز دوشنبه تا چهارشنبه جوی آرام و پایداری در گیلان حاکم خواهد شد و در طول هفته افزایش دمای هوا به طور متوسط شش تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد مورد انتظار است.

سیدمحمد تقی سدیدی، کارشناس هواشناسی گیلان اظهار کرد: دیروز آسمان گیلان ابری و مه‌آلود بود و بر اساس هشدار سطح نارنجی صادر شده، همانطور که انتظار داشتیم در مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بودیم و طی ۲۴ ساعت گذشته بیشتر بارندگی در گیلان، در بندرانزلی با ۶۳ میلی‌متر، املش با ۵۶ میلی‌متر و رشت ۴۳ میلی‌متر، ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، جریانات جنوبی و گرم به گیلان نفوذ می کند و طی این مدت شاهد ورزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود و طول هفته افزایش دمای هوا به طور متوسط شش تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در متاطق مختلف استان مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: امروز دریای خزر مواج است و ارتفاع موج حداکثر به یک سانتی‌متر می‌رسد، شرایط برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است؛ اما از روز دوشنبه دریا آرام خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط