شنبه 31 شهریور 1403 - 20:37

کد خبر 64647

دوشنبه 01 خرداد 1402 - 11:28:30


بهینه‌سازی کمربندی شیراز برای تردد ایمن خودروها


فارس/ مدیرکل راه و شهرسازی فارس، یکی از معضلات اساسی شهر شیراز را کمربندی این شهر به ویژه کمربندی جنوب و غرب آن دانست و گفت: به دنبال این هستیم تا با همکاری شهرداری شیراز و اداره کل راهداری استان، این محور را برای تردد ایمن خودروها بهینه‌سازی کنیم.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: هفته گذشته به اتفاق شهردار شیراز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور استان فارس بازدیدی با هدف یک تقسیم کار از این محور داشتیم.
وی ادامه داد: تلاش این مجموعه‌ها بر این است تا کمربندی به فضای شهری نزدیک‌تر باشد و با ایجاد یک فضای ایمن برای تردد خودروها، کمک شود که مردم بتوانند استفاده بهینه تری از این محور داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: فرآیند اجرایی کمربندی شمال شهر شیراز نیز با کمک شهرداری شیراز و بخش خصوصی در حال انجام است.
طالبان، طول کمربندی جنوبی شیراز را 42 کیلومتر برشمرد و اضافه کرد: 18 کیلومتر از این مسیر در محدوده قانونی شهر و 24 کیلومتر دیگر نیز در حریم شهر قرار دارد.
وی در پایان گفت: بر اساس توافقی که در ابتدای امسال با شهرداری شیراز داشتیم مقرر شد که 18 کیلومتر موجود در محدوده شهر در اختیار شهرداری و 24 کیلومتر موجود در حریم شهر نیز در اختیار دولت قرار گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط